Influence of Interpersonal Relations on Aspiration to Increase Motivation of Student Learning
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
722 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-11-28 15:18
SM ISO690:2012
GAGEA, Nadejda. Influence of Interpersonal Relations on Aspiration to Increase Motivation of Student Learning. In: 4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health, 29-30 septembrie 2017, Iași. Iași, România: LUMEN Conference Center, 2017, pp. 105-107.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health 2017
Conferința "4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health"
Iași, Romania, 29-30 septembrie 2017

Influence of Interpersonal Relations on Aspiration to Increase Motivation of Student Learning


Pag. 105-107

Gagea Nadejda
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2018


Rezumat

Students, during their studies closely interact through different types of social and psychological relationships, that exercise an important role in personal development and professional growth in group interaction. It is through that diversity group interaction shape the spiritual qualities and values of society in transition. The technical and scientific progress has facilitated the access to the information through the availability to study and learn at distance without meeting directly the teacher or the group of interest. This has led to many developmental benefits, but also in group communication and interaction, raise a number of issues. In the context of specific economic development, new interaction patterns in some student groups, lead to the lack of unity, discomfort, predominance of informal relations over formal ones, all those advance the ineffective outcomes and diminish the person or students group morale. The student group psychological climate greatly points on the specificity of effective interaction, success of personal development and on professional growth desire. Group interpersonal relationship, professional growth, learning motivation in a number of valuable scientific papers have been well-elucidated, but the relationship between group interpersonal relationships, learning motivation and professional growth is still an research  interest. The paper purpose was to expound the influence of interpersonal relationships on increasing learning motivation process towards professional growth of students from different specialties and to determine the underlying catalysts. The research embed the methodological principles of social and psychological sciences.

Studenţii în timpul studiilor interacţionează strâns prin diferite tipuri de relaţii sociale şi psihologice care exercită un rol important în dezvoltarea personală şi creşterea profesională la interacţiunea în grup. Prin diversitatea de interacţiune a grupului se formează calităţile spirituale şi valorile societăţii în tranziţie. Progresul tehnic şi ştiinţific a facilitat accesul la informaţii prin disponibilitatea de a studia şi a învăţa la distanţă fără a se întâlni direct cu profesorul sau grupul de interese. Acest lucru a dus la multe beneficii de dezvoltare dar şi la comunicarea şi interacţiunea în grup ridică o serie de probleme. În contextul dezvoltării economice specifice noile modele de interacţiune în unele grupuri de studenţi conduc la lipsa unităţii, disconfortului, predominării relaţiilor informale faţă de cele formale, toţi aceştia avansează rezultatele ineficiente şi diminuează moralul persoanei sau grupului studenţilor. Climatul psihologic al grupului de studenţi evidenţiază în mod deosebit specificul interacţiunii eficiente, succesul dezvoltării personale şi dorinţa de creştere profesională. Relaţia interpersonală a grupului, creşterea profesională, motivaţia învăţării într-o serie de lucrări ştiinţifice valoroase au fost bine elucidate, dar relaţia dintre relaţiile interpersonale de grup, motivaţia învăţării şi creşterea profesională este încă un interes de cercetare. Scopul lucrării a  fost de a exprima influenţa relaţiilor interpersonale asupra creşterii procesului de motivaţie a învăţării către creşterea profesională a studenţilor din diferite specialităţi şi determinarea catalizatorilor subiacenţi. Cercetarea încorporează principiile metodologice ale ştiinţelor sociale şi psihologice.

Cuvinte-cheie
learning, students,

increase motivation, interpersonal relation