Tehnologii art-pedagogice în facilitarea educației incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
659 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-31 18:30
SM ISO690:2012
FOCA, Eugenia. Tehnologii art-pedagogice în facilitarea educației incluzive. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 13-17. ISBN 978-9975-132-99-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 3, 2017
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017

Tehnologii art-pedagogice în facilitarea educației incluzive


Pag. 13-17

Foca Eugenia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 22 noiembrie 2018


Rezumat

The article reviews the topic of using movies and connected activities in education. It makes an accent on using movies to raise the awareness for the problems of inclusive education, as well as promote them as an art- pedagogic instrument, that offers an experience full of emotions, communication with others, an opportunity to exchange opinions, all bringing are higher level of mutual understanding.

Cuvinte-cheie
cinema, art pedagogy,

art movies, art-tehnology