Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
861 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 08:55 |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica, POPOV, Anton. Strategii specifice în predarea cunoştinţelor muzicale la lecţia de educaţie muzicală. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2006, nr. 1, pp. 88-92. ISSN 1857-0445. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Artă şi Educaţie Artistică | ||||||
Numărul 1 / 2006 / ISSN 1857-0445 | ||||||
|
||||||
Pag. 88-92 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article underlines the problem of didactic strategies from the point of view of Musical Education and its specific features. The author offers a structural model of the strategies related to musical activities and musical knowledge being conceived as a connection between them. Thus we offer a new way of teaching music – new strategies that are based on creativity, a pecuriality of the artistic field.
|
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Strategii specifice în predarea cunoştinţelor muzicale la lecţia de educaţie muzicală"> <meta name="citation_author" content="Crişciuc Viorica"> <meta name="citation_author" content="Popov Anton"> <meta name="citation_publication_date" content="2006/01/02"> <meta name="citation_journal_title" content="Artă şi Educaţie Artistică "> <meta name="citation_issue" content="1"> <meta name="citation_firstpage" content="88"> <meta name="citation_lastpage" content="92"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/Strategii%20specifice%20in%20predarea%20cunostintelor%20muzicale.pdf">