Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
573 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-12-20 14:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5(4) (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 NICOLAE, Adina-Iulia. Politici educaţionale pentru integrare europeană. Educarea egalităţii la elevi. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 4(98), pp. 49-50. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(98) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5(4) | ||||||
Pag. 49-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Focusing on a specific aspect of European Integration such as education, we tried to bring a more optimistic vision of what we believe the European Union is and can be. We are certainly living now an historical moment, a turning point of the European Integration. For the current generation of Europeans what we need is a united moment, a moment for education. The educational policies for European accession involve also the gender dimension of education, expression which is less explained and understood for example, in Romanian educational system. |
||||||
Cuvinte-cheie European integration, knowledge, gender dimension, equality. |
||||||
|