Strategii de dezvoltare a competenţei de gîndire critică în cadrul orelor de istorie la treapta liceală.  
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
695 10
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-13 22:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03:94 (2)
Educație (14334)
Istoria generală (525)
SM ISO690:2012
CONDREA, Lilia. Strategii de dezvoltare a competenţei de gîndire critică în cadrul orelor de istorie la treapta liceală.  . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 44-48. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455

Strategii de dezvoltare a competenţei de gîndire critică în cadrul orelor de istorie la treapta liceală.  

Strategies for developing critical thinking skills within the history classes in high school

CZU: 37.03:94

Pag. 44-48

Condrea Lilia
 
Liceul Teoretic „Elimul Nou“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2018


Rezumat

Articolul conţine o analiză a rolului cadrului didactic în formarea/dezvoltarea competenţei de gîndire critică a elevilor, ca imperativ al timpului. O direcţie importantă în învăţămîntul contemporan este instruirea bazată pe formarea de competenţe. Deşi Strategia Educaţia – 2020, Codul Educaţiei şi alte acte normative stipulează clar această direcţie, la nivel de demers didactic se mai păstrează caracterul informativ al învăţării. Conform unor evaluări, formarea competenţelor în școală este mai mult de ordin declarativ, ceea ce nu corespunde nevoilor reale şi cerinţelor de integrare socioculturală ale elevilor.

The article refers to the teacher’s role in the formation/development of critical thinking skills in pupils, as an imperative of the time. An important strategic direction in contemporary education is competence-based training. Although the Strategy Education – 2020, Education Code and other normative acts remark clearly this direction, at the level of teaching act is still preserved informative learning. According to some evaluations, formation of competencies in pupils has only a declarative character, which does not correspond to their real needs and requirements of socio-cultural integration.

Cuvinte-cheie
critical thinking development, educational approach, competences, knowledge.,

informative learning, educational theory