Managementul calităţii şi evaluarea serviciilor asistenţa medicală urgentă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1178 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 19:31
SM ISO690:2012
CIOBANU, Gheorghe. Managementul calităţii şi evaluarea serviciilor asistenţa medicală urgentă. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2008, nr. 1(15), pp. 159-174. ISSN 1857-0011.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale
Numărul 1(15) / 2008 / ISSN 1857-0011

Managementul calităţii şi evaluarea serviciilor asistenţa medicală urgentă

Pag. 159-174

Ciobanu Gheorghe
 
IMSP Institutul de Medicină Urgentă
 
 
Disponibil în IBN: 28 noiembrie 2013


Rezumat

Sistemul asigurărilor de sănătate a condiţionat o creştere a exigenţelor benefi ciarilor vizând calitatea serviciilor de urgenţă pe care le achiziţionează. Aceste circumstanţe exercită mari presiuni asupra cheltuielilor de prestare a serviciilor respective. În scopul reducerii costurilor, politicile de perfecţionare în continuare a serviciilor de urgenţă s-au axat pe creşterea calităţii cu costuri cât mai mici. Creşterea calităţii serviciilor medicale de urgenţă prestate benefi ciarilor constituie o componentă a strategiei de reformare şi dezvoltare a sistemului de sănătate în Republica Moldova. Dorinţa de adaptare a medicinei de urgenţă la sistemele şi exigenţele Uniunii Europene motivează introducerea şi dezvoltarea managementului calităţii. Politica de sănătate promovată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii de Consiliul Europei încurajează cercetările şi reformele vizând calitatea serviciilor de sănătate acordate în cadrul sistemelor naţionale.

The health insurance system has raised the level of patients’ exigency on the quality of the emergency medical services that they procure. These circumstances create cost burdens on the services. In order to reduce these costs, the emergency services development policies have focused on increasing the quality at the lowest possible costs. The increase in the quality of emergency medical services offered to the beneficiaries is a key component of the health reform and development strategy of the Republic of Moldova. The health policies promoted by the World Health Organization, Council of Europe encourage research and reforms of the quality of health services offered within national systems. The introduction of quality management is motivated by the willingness of aligning the emergency medicine in Moldova to the European Union standards.