Instruirea populaţiei – şansă pentru dezvoltarea spaţiului rural
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
704 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-17 12:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.53(498-22) (1)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (470)
SM ISO690:2012
DINCULESCU, Corina-Georgeta. Instruirea populaţiei – şansă pentru dezvoltarea spaţiului rural. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, 13-14 octombrie 2016, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2016, Ediția 11, Vol.1, pp. 309-313. ISBN 978-9975-4453-9-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 11, Vol.1, 2016
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
Chișinău, Moldova, 13-14 octombrie 2016

Instruirea populaţiei – şansă pentru dezvoltarea spaţiului rural

CZU: 331.53(498-22)
JEL: J21, J24, I25, O15

Pag. 309-313

Dinculescu Corina-Georgeta
 
Institutul de Economie Agrara al Academiei Romane
 
 
Disponibil în IBN: 1 ianuarie 2018


Rezumat

Dezvoltarea economică şi socială continuă presupune existenţa unei forţe de muncă adaptabilă cerinţelor impuse de piaţa muncii. O piaţă a muncii în continuă schimbare face ca un anumit segment de populaţie să nu mai fie corespunzător la un moment dat, astfel că instruirea trebuie să se realizeze în mod continuu, pe o perioadă lungă de timp, nu doar la şcoală. Fiecare nivel de instruire în plus poate crea oportunităţi mai mari pentru găsirea unui loc de muncă bine plătit şi potrivit aspiraţiilor personale ale fiecărui individ. Structura forţei de muncă din mediul rural, dispariţia unor activităţi economice şi apariţia altora determină un caracter dinamic al pieţei forţei de muncă. Participarea populaţiei rurale la activitatea economică, prin structura populaţiei active, a populaţiei ocupate şi ratele de ocupare a populaţiei rurale, ponderea şomerilor - sunt doar câţiva indicatori care vin să contureze imaginea de ansamblu a forţei de muncă din spaţiul rural. Analiza acestor indicatori din perspectiva nivelului de instruire, pe grupe de vârstă evidenţiază caracterul determinant al instruirii asupra ocupării forţei de muncă. Lucrarea de faţă îşi propune să evidenţieze influenţa nivelului de instruire asupra ocupării forţei de muncă din spaţiul rural, în ultimii 15 ani. Totuşi, în analiză şi în tabele, pentru a evita false tendinţe, se regăsesc doar 13 ani, deoarece datele primilor doi ani ai perioadei analizate nu sunt comparabile cu seriile anilor următori, datorită revizuirii definiţiilor aplicate (sursa: INS, AMIGO).

Continuous economic and social development demands the existence of an adaptable workforce to the labour market’s requirements. A changing labour market makes that a certain segment of the population is no longer appropriate to date, so training should be carried out continuously over a long period of time, not just at school. Each new training level can create greater opportunities for finding well paid work and/or matching to personal aspirations of each individual. The structure of employment in rural areas, the disappearance of some economic activities and the emergence of others, determine a dynamic labour market. The participation of rural population in economic activity, the structure of the working population, the employed population and employment rates of rural population, the percentage of unemployed - are just a few indicators that come to shape the overall image of the labour force in rural areas. The analysis of these indicators by education level and by age groups highlights the paramount character of training on employment. This paper aims to highlight the influence level of training on employment in rural areas in the last 15 years. However, to avoid false trends, only 13 years are considered since data for the first two years of the series are not comparable with subsequent years due to the revision of definitions applied (source: Statistics Romania, LFS).

Cuvinte-cheie
forţă de muncă, ocupare, rural,

nivel de instruire