Educația în schimbare în context social postmodern
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1305 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 19:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4278)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Educația în schimbare în context social postmodern. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 7-12. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2017
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Educația în schimbare în context social postmodern

CZU: 37.01

Pag. 7-12

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2017


Rezumat

Humanity in every moment of its existence, under the influence of socio - cultural progress and technical - scientific changes goes through deep changes. The period of informational technologies, in the process of human comfort insurance, requires a new challenge in education. The education change is determined by the information technology era, by the historical evolutions and the education of the individual is conditioned by the globally asserted cultural models, as was the cultural model of the industrialized society, asserted in the first half of the 20th century, or the cultural model of the postindustrialised society, informational, which based itself on knowledge, a model asserted in the second half of the 20th century, especially at the border between the 20 th and the 21st centuries.  An educational change in the postmodern era will take place when the sociopedagogical transformation will succeed in making the education system more flexible, will inovate the education contents, will improve didactic technology, inclusevely through modern period concepts capitalization and, in the same time, will facilitate the individuality formation, capable of a dignified life, focused on self-actualization and continuous self improvement etc.