Eficientizarea utilizării TIC-urilor în cadrul orelor de limbă engleză la ASEM
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
788 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 21:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:811.111:004 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2656)
Limba engleză (699)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4270)
SM ISO690:2012
VASILACHI, Serghei. Eficientizarea utilizării TIC-urilor în cadrul orelor de limbă engleză la ASEM. In: Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii, 25-26 septembrie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, Vol. 4, Partea I, pp. 103-106. ISBN 978-9975-75-773-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii
Vol. 4, Partea I, 2015
Conferința "Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii"
Chişinău, Moldova, 25-26 septembrie 2015

Eficientizarea utilizării TIC-urilor în cadrul orelor de limbă engleză la ASEM
CZU: 378.147:811.111:004
JEL: A23

Pag. 103-106

Vasilachi Serghei
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 octombrie 2017


Rezumat

Any lecturer knows the importance of finding ways to determine successful student involvement in class activities. Thus, he /she tries to define the areas of interest of the students in the lesson and create a positive atmosphere by supporting learners’ level of interest through maintaining an appropriate level of active class participation using ICT in Teaching English at AESM. In order to provide the optimum level of participation the lecturer must take into account the students’ attention, depending on the level of their knowledge of English. Moreover, effective teaching techniques with the help of ICT should address the students’ needs and abilities achieved. Therefore, in today’s digitalized world, it is essential to streamline ICT usage strategies in an English lesson at AESM.

Cuvinte-cheie
tudent involvement, class participation, learners’ level, ICT usage, digitalized world