Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1385 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-10-21 15:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.111'243 (36) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Limba engleză (673) |
SM ISO690:2012 PUŞNEI, Irina. Mental processing in EFL teaching: decoding humorous implicature. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 184-190. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.111'243 | ||||||
Pag. 184-190 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Învățarea unei limbi moderne constituie un proces cognitiv care implică o activitate mintală de recunoaștere, stocare, descifrare, procesare, a unităților lingvistice și extralingvistice. Eficiența comunicării, rezultă din interpretarea corectă a mesajului care are menirea să transmită intenția interlocutorului. Implicația umoristică poate indica diverse intenții aplicabile atât în predarea limbilor moderne cât și pragmaticii umorului. Conform teoriilor cognitiviste, capacitatea de descifrare a implicației umoristice este un indice de stăpânire a limbii și poate fi un instrument de captare a atenției, de reducere a stresului, de îmbunătățire a relațiilor dintre professor și elevi. Acest articol are ca scop studiul mecanismului logic de descifrare a implicației convenționale și conversative umoristice în vederea confirmării ipotezei care presupune sporirea efortului procesării implicației umoristice în dependență de dimensiunea contextului, de prezența elementelor cultural specifice și de numărul implicațiilor. |
||||||
Cuvinte-cheie implicație, umor verbal, efort de procesare, mechanism logic de descifrare, etc. |
||||||
|