Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
770 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-09 20:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1327) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Strategii de proiectare didactică III. Strategia gîndirii critice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 2(90), pp. 16-21. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(90) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 16-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul încheie un bloc de trei publicaţii consecutive, scrise cu intenţia de a prezenta strategiile moderne de proiectare didactică. Strategia este cunoscută în republică datorită promovării plenare a proiectului LSDGC, este reflectată în documentele curriculare la toate materiile de studiu şi a fost asigurată prin numeroase publicaţii elaborate la Centru Educaţional PRO DIDACTICA. Strategia are două exigenţe: transparenţa, care presupune metacogniţia, înţelegerea şi monitorizarea propriului proces de învăţare de către cei care se implică în activităţi, şi sistematizarea, care necesită consecvenţă, exersare, repetare pînă la automatism. După ce sînt raportate la cele patru etape obligatorii ale strategiei – evocarea, realizarea sensului, reflecţia şi extinderea – tehnicile sînt prezentate într-un tabel care îi sugerează profesorului cu ce obiectiv pot fi aplicate şi care este succesivitatea asimilării lor. Deşi se referă în mod expres la predarea integrată a limbii şi literaturii române, cu cele trei domenii – Textul literar şi nonliterar; Practica raţională şi funcţională a limbii; Cultura comunicării – sugestiile sînt aplicabile şi pentru proiectarea în cadrul altor discipline şcolare, dacă profesorul formează şi valorifică aceleaşi competenţe transdisciplinare: capacitatea de a citi orice text; capacitatea de a susţine o discuţie; capacitatea de a produce un text. |
||||||
Cuvinte-cheie Reading and writing for critical thinking, evocation, reflection, extension, metacognition, realisation of meaning |
||||||
|