Limba latină în învăţământul univеrsitаr – un relevant stimul în prоcеsul dе studiere a limbilor moderne
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
734 21
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-19 13:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.02:811.124 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Limbi italice (Limba latină) (24)
SM ISO690:2012
. Limba latină în învăţământul univеrsitаr – un relevant stimul în prоcеsul dе studiere a limbilor moderne. In: Intertext , 2014, nr. 3-4(31), pp. 176-179. ISSN 1857-3711.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intertext
Numărul 3-4(31) / 2014 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750

Limba latină în învăţământul univеrsitаr – un relevant stimul în prоcеsul dе studiere a limbilor moderne
CZU: 378.02:811.124

Pag. 176-179

Chiricencu Nicolae
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2015


Rezumat

The article tackles the problem of teaching Latin in gymnasium and lyceum. Unfortunately, the Republic of Moldova is among the countries where Latin language is not an obligatory discipline in the lyceums. The author pays attention to the necessity to improve the activity at the recycling courses for teachers, the quality of teaching Latin at the faculty that could contribute considerably to the formation of the future specialist of foreign languages. The author argues the necessity of the synchronic and diachronic study of Latin, fact that represents an advantage for the theoretical degree of training of the future specialist.

Cuvinte-cheie
lyceum education, comparative-contrastive analysis,

recycling courses for teachers, historical grammar of the Latin language, synchronic and diachronic study of the lexical and grammatical material.