Dosarul pedagogic – o necesitate ori o provocare?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
697 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-16 11:45
SM ISO690:2012
TALPĂ, Aliona, GÎSCA, Nadejda. Dosarul pedagogic – o necesitate ori o provocare? In: Economica, 2009, nr. 5(69), pp. 103-109. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 5(69) / 2009 / ISSN 1810-9136

Dosarul pedagogic – o necesitate ori o provocare?

Pag. 103-109

Talpă Aliona, Gîsca Nadejda
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Imaginea tradiţională pe care o avem despre manualele universitare/şcolare este contradictorie cu ideea de integrare în societate, într-o epocă nouă. În perspectiva pedagogiei integrării, un manual ar trebui să urmărească, în mod prioritar, funcţiile de dezvoltare a capacităţilor şi de sprijin în integrarea achiziţiilor. Trebuie să recunoaştem că astfel de manuale sunt foarte rare. Dosarul pedagogic este un suport didactic, o complementare a manualului care ar putea răspunde exigenţelor noii integrări. El oferă posibilitatea profesorului atât de a aprofunda centrele generale de interes, cât şi de a satisface centrele de interes personal al studenţilor, care nu îşi găsesc loc în manuale.

The traditional image we have about university/school manuals is contradictory to the idea of integrating into the society, into a new epoch. In the view of integration teaching, the manual has to follow, primarily, the functions of developing the capacities and to support the integration of acquisitions. We have to point out that this type of manual is a rare one. The teaching portfolio is a didactic aid, an additional support to the manual that can meet the requirements of the new integration. It gives professors the possibility both to improve and further develop the general centers of interest and to satisfy the centers of students’ personal interest, that cannot be found in manuals.