Educational psychology vs didactics
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
595 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 11:45
SM ISO690:2012
BOTEZAT, Natalia. Educational psychology vs didactics. In: Glotodidactica, 2011, nr. 1, pp. 21-29. ISSN 1857-0763.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Glotodidactica
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1857-0763

Educational psychology vs didactics

Pag. 21-29

Botezat Natalia
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 16 aprilie 2014


Rezumat

Didactics, meaning the systematic study of the instructional process, has a long tradition in many European countries. In Anglo-American literature, however, didactics is largely absent. Instead, it is often dealt with under the heading of educational psychology, curriculum theory or some other heading. In this article the authors clarifies distinction between educational psychology and didactics, and argues that didactics is a valuable concept whose absence in the Anglo-American tradition of educational studies is a disadvantage.

Ca ştiinţă a procesului instructiv, didactica are o istorie lungă în majoritatea ţărilor europene. în Marea Bntanie şi S.U.A . insă, termenul „didactică" lipseşte cu desăvârşire din cercetările ştiinţifice, fiind înlocuit, de cele mai dese ori, cu cel de „psihologie educaţională" sau „teorie curriculară"" în articol, autoarea analizează diferenţa dintre psihologia educaţională şi didactică, şi încearcă să demonstreze faptul că ultima este, cu adevărat, o ştiinţă care ar trebui să-i preocupe serios şi pe savanţii britanici şi americani.