NETBI: project experiences in distance learning for international higher education
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
964 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-18 13:50
SM ISO690:2012
PRESCHER, Thomas. NETBI: project experiences in distance learning for international higher education . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 1(14), pp. 174-178. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 1(14) / 2012 / ISSN 1857-2251

NETBI: project experiences in distance learning for international higher education

Pag. 174-178

Prescher Thomas
 
Academy of Music, Theater and Fine Arts
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Higher Education needs in a globalized world a didactical and organizational offensive to develop the student’s competencies and to use universities resources in an optimal way. For this need, the local project NetBi of Rhineland-Palatinate, Germany gives experiences how a model of exchange and collaboration between universities can put in a process of management for an international educational network.

Într-o lume globalizată, educaţia superioară necesită o ofensivă didactică şi organizaţională pentru a dezvolta competenţele studentului şi a folosi optimal resursele universităţilor. În acest scop, proiectul NetBi (reţeaua în ştiinţa pedagogică) din Rhineland-Palatinate, Germania, prezintă noi experienţe ce ţin de schimbul şi cooperarea dintre universităţi care pot fi implementate în procesul de management pentru o reţea internaţională în domeniul educaţiei.

Cuvinte-cheie
higher education, network,

the NetBi project, structural offensive, didactical offensive