Relaţiile dintre deprinderile de comprehensiune a lecturii şi expresia scrisă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
787 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 14:29
SM ISO690:2012
GALAMAGA, Vasile. Relaţiile dintre deprinderile de comprehensiune a lecturii şi expresia scrisă . In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2012, nr. 10, pp. 162-175. ISSN 1857-1840.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale
Numărul 10 / 2012 / ISSN 1857-1840

Relaţiile dintre deprinderile de comprehensiune a lecturii şi expresia scrisă

Pag. 162-175

Galamaga Vasile
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Comprehensiunea lecturii este percepută ca un proces de interacţiune între text şi lector. Pentru a citi într-o limbă care se studiază ca a doua limbă se cere o competenţă de lectură care s-ar baza pe strategii şi cunoştinţe pe care elevul deja le are şi să se concentreze în cercetarea mărcilor discursive şi lingvistice proprii a limbii studiate. Scopul acestui articol este, că elevul trebuie să înveţe, să dezvolte o serie de strategii de învăţare ce cuprind un ansamblu de planuri, mecanisme sau operaţiuni mentale. Persoana care învaţă o limbă străină trebuie să poată pune în mişcare într-o formă conştientă, pentru ca procesul de învăţare să se realizeze efectiv. Strategiile de comunicare cuprind planuri conştiente stabilite pentru persoana care învaţă limba a doua cu scopul de a rezolva problemele sale în comunicarea cotidiană.

The comprehension of reading is seen as a process of interaction between the text and the lecturer. In order to read in the language that is studied as second language it is necessary to have a reading competence that is based on the strategies and knowledge that a student has already had acquired, also it requires a concentration in research of proper discursive and linguistic methods of the studied language. The aim of this article is that a student must study and develop series of the learning strategies that includes the ensemble of plans, mechanisms or mental operations. The person who learns a foreign language must be able to use them all in a proper way to make the learning process to realize effectively. The communicative strategies include the considered plans that are established for a person who studies the second language in order to solve his or her problems in modern communication.

Cuvinte-cheie
destrezas de comprensión, comprensión lectora, expresión escrita, estrategias de comunicación y estrategias lectoras, cohesión ycoherencia