La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1377 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-06 06:36
SM ISO690:2012
RAFAEL-PENALVER, Castellano, RAFAEL-PENALVER, Castellano, ALFREDO-RIVAS, Anton. La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria . In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină , 2013, nr. 1(46), pp. 58-62. ISSN 1729-8687.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină
Numărul 1(46) / 2013 / ISSN 1729-8687 /ISSNe 2587-3873

La gestión de las reclamaciones patrimoniales como un elemento para mejorar la calidad de la asistencia sanitaria

Pag. 58-62

Rafael-Penalver Castellano, Rafael-Penalver Castellano, Alfredo-Rivas Anton
 
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Objective. To analyze the (medical malpractice) claims from patients of the Regional Health Care Service of Castilla-La Mancha (part of the Spanish National Health Care System) suffering from health care induced injures, in order to assess if they contain enough information to develop a risk map. This map could be useful tool to alert about risk elements for patients attended by health care services. Methods. 1310 (medical malpractice) claims records were studied, filed by the citizens of Castilla-La Mancha Region between 2004 and 2009. These claims have been resolved by the Health Care Service (Administration). The claims were classifi ed by cause, geographical location of the patient, health care level, administrative dependence of the health care centre, and status of the attending health professional. Results. Risk selection criteria were developed for different levels of health care. These criteria considered the repetition of adverse events capable of causing harm, the reiteration of mistakes in a given process, and the impact of the injuries produced, provided that the end result of negligence and mistakes was the patient’s death. Conclusions. Spanish health care system allows to design and implement a new information system. This system contains enough qualitative, organizational and functional data of the health service to develop a risk map of errors or circumstances leading to avoidable injuries to the citizens, thus becoming yet another tool for health care quality improvement.

Au fost analizate plângerile (malpraxis medical) pacienţilor care au utilizat Serviciul Regional de Sănătate din Castilla-La Mancha şi care au suferit leziuni induse de îngrijirile de sănătate, cu scopul de a evalua dacă acestea conţin suficiente informaţii pentru a dezvolta o hartă a riscului, utilă pentru alerta privind elementele de risc pentru pacienţii care au benefi ciat de servicii de sănătate. Au fost studiate 1.310 plângeri înregistrate, depuse de către cetăţenii din Regiunea Castilla-La Mancha în perioada 2004-2009, rezolvate de Serviciul de Sănătate (Administraţie) şi clasificate în funcţie de cauză, zona geografi că a pacientului, de nivelul de îngrijire a sănătăţii, de apartenenţa administrativă a centrului de îngrijire a sănătăţii, precum şi de statutul profesionistului care a acordat asistenţa. Criteriile de selecţie a riscurilor au fost dezvoltate pentru diferite niveluri de îngrijire a sănătăţii. Aceste criterii au luat în consideraţie repetarea evenimentelor adverse care pot provoca daune, repetarea greşelilor într-un anumit proces, precum şi impactul leziunilor produse, atunci când rezultatul final al neglijenţei sau greşelii a fost moartea pacientului. Sistemul de sănătate spaniol a proiectat şi a implementat un nou sistem de informaţii. Acest sistem conţine suficiente date calitative, organizatorice şi funcţionale privind serviciile de sănătate, pentru a dezvolta o hartă a riscului de erori sau circumstanţe care duc la evenimente adverse evitabile pentru cetăţeni, devenind astfel un instrument complementar pentru îmbunătăţirea calităţii îngrijirilor de sănătate.

Cuvinte-cheie
claims due to medical malpractice; risk map; mistakes; hurt; indemnitation; quality