Motivarea angajaţilor prin prevenirea comportamentului contraproductiv
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2146 348
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 13:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
331.101.3 (95)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (389)
SM ISO690:2012
JOROVLEA, Elvira. Motivarea angajaţilor prin prevenirea comportamentului contraproductiv . In: Economica, 2012, nr. 4(82), pp. 40-44. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(82) / 2012 / ISSN 1810-9136

Motivarea angajaţilor prin prevenirea comportamentului contraproductiv
CZU: 331.101.3

Pag. 40-44

Jorovlea Elvira
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

În ultimii ani, se constată o creştere a interesului pentru cercetarea comportamentelor de la locul de muncă, care produc daune angajaţilor sau organizaţiei, în special, din cauza consecinţelor dăunătoare şi costurilor asociate. Printre consecinţe se numără cele economice, de exemplu, pierderea productivităţii datorită întârzierii la serviciu,furturi sau sabotaj şi cele psihologice, ca retragerea sau satisfacţia scăzută în muncă – pentru cei care sunt ţinte ale comportamentelor contraproductive interpersonale; un grad ridicat de stres şi insecuritate – pentru cei care percep astfel de comportamente. Consecinţele reprezintă argumente importante pentru nevoia de a identifica predictorii comportamentelor contraproductive, atât la nivel interpersonal, cât şi la cel organizaţional. Astfel de informaţii vor ajuta actorii organizaţionali în găsirea unor modalităţi de prevenire a acestor acte în timpul procesului de selecţie, orientându-şi atenţia către acei predictori ce ţin de personalitate care determină comportamente contraproductive sau la nivelul organizaţiei, luând în considerare factorii cu caracter situaţional care pot declanşa sau încuraja astfel de comportamente.

In recent years there has been an increased interest in research of the workplace behaviors that harm the employees or the organization, especially because of harmful consequences and associated costs. As economic consequences can be, for example, loss of productivity due to delay to work, theft or sabotage, and psychological consequences, such as retiring or low job satisfaction - for those who are targets of interpersonal counterproductive behavior; high stress and insecurity - for those who perceive such behaviors. Consequences are important arguments for the need to identify predictors of counterproductive behaviors both at the interpersonal level and at the organizational level. Such information will help the organizational actors in finding ways to prevent these acts during the selection process, directing their attention to those predictors related to personality determining the counterproductive behaviors or at the organization level, taking into account the situational factors that may initiate or encourage such behavior.