S’interroger sur les représentations relatives aux arts plastiques à l’école pour actualiser la formation enseignante
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
20 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.7:7 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143)
ARTE. RECREAȚIE. DISTRACȚII. SPORT (6021)
SM ISO690:2012
MOREL, Maia. S’interroger sur les représentations relatives aux arts plastiques à l’école pour actualiser la formation enseignante. In: Intertext , 2024, nr. 1(63), pp. 152-166. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2024.1.17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intertext
Numărul 1(63) / 2024 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750

S’interroger sur les représentations relatives aux arts plastiques à l’école pour actualiser la formation enseignante

Questioning Representations Relating to the Visual Arts in School to Update Teacher Training

DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2024.1.17
CZU: 373.7:7

Pag. 152-166

Morel Maia
 
University of Sherbrooke
 
 
Disponibil în IBN: 7 iunie 2024


Rezumat

Cercetarea noastră face bilanțul unei lungi reflecții asupra pregătirii pentru predarea artelor vizuale în școlile primare din Quebec. Studiul exploratoriu de tip calitativ, analizează diferitele reprezentări pe care viitoarele cadre didactice le au cu privire la arte la școală (dominarea criteriilor „tradiționale” în artă, „liberă exprimare” și „fabricarea obiectelor” ca scopuri ale predarea artelor la școală). Aceste rezultate, care sunt în mare parte moșteniri ale trecutului, ne determină să remarcăm urgența îmbunătățirii pregătirii inițiale a profesiei didactice în domeniul educației artistice. Aceasta presupune integrarea în parcursul studentului a trei dimensiuni esențiale legate de rezultatele cercetărilor actuale în educația artistică și anume: dimensiunea disciplinară (cunoștințele artistice de predat/învățat), dimensiunea integrativă (educarea prin artă), dimensiunea culturală (formare) a oamenilor care transmit cultura prin artă). Concluziile subliniază, într-o linie istorică de gândire despre educația artistică din Quebec, necesitatea revizuirii critice a efectelor vechilor doxas pentru a deconstrui eventualele obstacole în calea înțelegerii actualizate a artelor la școală și pentru a oferi educației artistice deplina sa disciplinare - dimensiunea educațională și culturală.

Our research evaluates the results of a long reflection on teachers training in visual arts in primary schools of Quebec. This exploratory study of a qualitative type analyzes the representations of future teachers as to the role of arts in school (dominance of “traditional” criteria in art, “free expression” and “production of items” as main goals of arts education at school). The results highlight the urgency of improving the initial training of the teachers in the field of artistic education. This involves integrating three essential dimensions linked to the findings of current research in artistic education, into the student curriculum, namely: the disciplinary dimension (arts skills to be taught/learned), the integrative dimension (educating through art), and the cultural dimension (training of people who transmit culture through art). The conclusions underline, in a historical perspective on artistic education in Quebec, the need to critically review the effects of the old doxas in order to deconstruct possible obstacles to the updated understanding of the arts at school, and to give artistic education its full disciplinary, educational and cultural dimension.

Cuvinte-cheie
arte vizuale, școală din Quebec, formarea profesorilor, reprezentări, cunostinţe disciplinare, cunoștințe culturale, dimensiune integrativă,

fine arts, school in Québec, teachers training, representations, disciplinary skills, cultural knowledges, integrative value