Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.7:7 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143) |
ARTE. RECREAȚIE. DISTRACȚII. SPORT (6021) |
![]() MOREL, Maia. S’interroger sur les représentations relatives aux arts plastiques à l’école pour actualiser la formation enseignante. In: Intertext , 2024, nr. 1(63), pp. 152-166. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2024.1.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intertext | ||||||
Numărul 1(63) / 2024 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2024.1.17 | ||||||
CZU: 373.7:7 | ||||||
Pag. 152-166 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Cercetarea noastră face bilanțul unei lungi reflecții asupra pregătirii pentru predarea artelor vizuale în școlile primare din Quebec. Studiul exploratoriu de tip calitativ, analizează diferitele reprezentări pe care viitoarele cadre didactice le au cu privire la arte la școală (dominarea criteriilor „tradiționale” în artă, „liberă exprimare” și „fabricarea obiectelor” ca scopuri ale predarea artelor la școală). Aceste rezultate, care sunt în mare parte moșteniri ale trecutului, ne determină să remarcăm urgența îmbunătățirii pregătirii inițiale a profesiei didactice în domeniul educației artistice. Aceasta presupune integrarea în parcursul studentului a trei dimensiuni esențiale legate de rezultatele cercetărilor actuale în educația artistică și anume: dimensiunea disciplinară (cunoștințele artistice de predat/învățat), dimensiunea integrativă (educarea prin artă), dimensiunea culturală (formare) a oamenilor care transmit cultura prin artă). Concluziile subliniază, într-o linie istorică de gândire despre educația artistică din Quebec, necesitatea revizuirii critice a efectelor vechilor doxas pentru a deconstrui eventualele obstacole în calea înțelegerii actualizate a artelor la școală și pentru a oferi educației artistice deplina sa disciplinare - dimensiunea educațională și culturală. |
||||||
Cuvinte-cheie arte vizuale, școală din Quebec, formarea profesorilor, reprezentări, cunostinţe disciplinare, cunoștințe culturale, dimensiune integrativă, fine arts, school in Québec, teachers training, representations, disciplinary skills, cultural knowledges, integrative value |
||||||
|