Autodeterminarea profesională – condiție a eficientizării parteneriatului intersectorial
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
26 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 15:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.047 (15)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (261)
SM ISO690:2012
SCUTARU, Albina. Autodeterminarea profesională – condiție a eficientizării parteneriatului intersectorial. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 1, 21 octombrie 2024, Chisinau. Comrat: "A&V Poligraf", 2024, Vol.2, pp. 160-163. ISBN 978-9975-83-296-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2024
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2024

Autodeterminarea profesională – condiție a eficientizării parteneriatului intersectorial

CZU: 37.047

Pag. 160-163

Scutaru Albina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2024


Rezumat

In this article, professional self-determination is addressed as a condition for the efficiency of the intersectoral partnership focused on ensuring the well-being of the child. The article includes an extensive analysis of Self-Determination Theory as a methodological benchmark in ensuring a functional cross-sector partnership. The conclusions presented at the end reflect value reasoning derived from the literature analysis with reference to the Theory of Self-Determination and its importance in ensuring the functionality of intersectoral partnerships focused on ensuring the well-being of the child.

Cuvinte-cheie
partnership, self-determination, well-being, child, theory of self-determination