Activizarea elevilor pentru practicarea independentᾰ a exerciţiilor fizice, obiectiv al educaţiei fizice şcolare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
43 0
SM ISO690:2012
URICHIANU-TOMA, Sanda. Activizarea elevilor pentru practicarea independentᾰ a exerciţiilor fizice, obiectiv al educaţiei fizice şcolare. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 26-27 octombrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția a 2-a, p. 89. ISBN 978-9975-56-935-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 2-a, 2017
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2017

Activizarea elevilor pentru practicarea independentᾰ a exerciţiilor fizice, obiectiv al educaţiei fizice şcolare


Pag. 89-89

Urichianu-Toma Sanda
 
Universitatea Ecologică din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

În contextul învăţământului modern, se impune, mai mult ca oricând, formarea la elevi a capacităţii şi obişnuinţei de practicare independentă şi sistematică a exerciţiilor fizice, ca finalitate, obiectiv şi funcţie a educaţiei fizice şcolare, având în vedere volumul scăzut de ore din planurile de învăţământ şcolar, absenţa oricărei forme de practicare organizată a exerciţiilor fizice, în regimul zilei de şcoală, în afara lecţiei de educaţie fizică, ceea ce reduce simţitor posibilitatea de influenţare sistematică a organismului elevilor, cu consecinţe negative, în ceea ce priveşte realizarea obiectivelor educaţiei fizice. În aceasta lucrare prezentăm un studiu realizat la Școala Gimnazială ”Vasile Alecsandri”, Bucureşti, pe elevii claselor a V-a – a VIII-a. Scopul acestui studiu este ca elevii să fie înzestraţi cu cunoştinţe, priceperi, deprinderi şi modalităţi de îndeplinire a activităţilor independent, dezvoltându-li-se totodată interesul pentru acestea. Metodele de cercetare utilizare sunt: studiul bibliografic, metoda modelării, observaţia, experimentul, interviul, ancheta. Rezultatele obținute demonstrează că programul individual, desfăşurat sub forme diferite, constituie un prilej de odihnă activă şi de alternare judicioasă a efortului intelectual cu cel fizic. Concluzii. Plecând de la premisa că transformările de ordin cantitativ şi calitativ se realizează în mod favorabil în condiţiile unei influenţări ritmice, perseverente, printr-o „ doză ” zilnică de mişcare, în conformitate cu cerinţele şi regulile de ordin metodic, apare evident faptul că lecţiile de educaţie fizică, singure, nu le pot satisface, fapt pentru care activizarea elevilor printr-o muncă independentă, autonomă îşi găseşte pe deplin justificarea teoretică şi practică.

Cuvinte-cheie
obiectiv, lecţie, activităţi independente, elevi, efort