Jocul de fotbal la lecțiile de educație fizică cu elevii claselor primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
20 0
SM ISO690:2012
RADU, Daniela, PĂCURARU, Alexandru. Jocul de fotbal la lecțiile de educație fizică cu elevii claselor primare. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 26-27 octombrie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția a 2-a, p. 74. ISBN 978-9975-56-935-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 2-a, 2017
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2017

Jocul de fotbal la lecțiile de educație fizică cu elevii claselor primare


Pag. 74-74

Radu Daniela1, Păcuraru Alexandru2
 
1 Necunoscută, Moldova,
2 Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Actualitatea. Obiectivul general al educaţiei fizice şcolare constă în formarea interesului constant al elevilor pentru practicarea independentă şi sistematică a exerciţiilor fizice, precum şi în formarea deprinderilor de a duce un mod de viaţă sănătos, în care activitatea motrice să ocupe un loc prioritar. Acest lucru se referă în egală măsură, la elevii din toate treptele de învățământ, inclusiv de la cea primară, unde aceștea își formează baza motrice și funcțională. În sistemul educațional, inclusiv la nivelul treptei primare, există mai multe forme de organizare a educației fizice școlare, însă una dintre cele mai eficiente, totodată fiind și obligatorie, este lecția de educație fizică. Specialiștii din domeniu sunt în permanentă căutare a noilor metodologii de sporire a calității lecțiilor de educație fizică în clasele primare, una dintre acestea fiind folosirea pe scară largă a elementelor și procedeelor tehnice din jocul de fotbal în cadrul acestor lecții. Anume această formă de organizare se propune pentru cercetarea eficienței folosirii mijloacelor din fotbal la lecțiile de educație fizică în clasele primare. Scopul cercetării constă în cercetarea eficienței folosirii elementelor și procedeelor tehnice din jocul de fotbal la lecțiile de educație fizică cu elevii claselor primare. Metodele de cercetare: analiza datelor din literatura de specialitate, observația pedagogică, ancheta tip chestionar, testarea nivelului pregătirii motrice și tehnice, experimentul pedagogic, metode statistico-matematice. Constatări și rezultate. Pentru ca procesul de instruire la disciplina ”educația fizică” cu elevii claselor primare să fie unul atractiv, iar elevii să fie motivați pentru frecventarea lecțiilor respective, se propune aplicarea în cadrul acestor lecții a elementelor și procedeelor tehnice din jocul de fotbal, atât pentru băieți, cât și pentru fete. În prezent se desfășoară experimentul pedagogic, în cadrul căruia au apărut deja și primele rezultate, a sporit esențial frecvența lecțiilor de educație fizică, iar elevii sunt destul de motivați și implicați foarte activ în procesul de instruire. Concluzii și recomandări. Pornind de la faptul că, potrivit rezultatelor înregistrate, a sporit esențial frecvența lecțiilor de educație fizică, iar elevii sunt destul de motivați și implicați foarte activ în procesul de instruire, va spori esențial nivelul pregătirii motrice și funcționale a acestora, iar o parte dintre elevi vor prefera practicarea în continuare a acestui joc în difetite cluburi sau școli sportive specializate, devenind astfel sportivi de performanță.

Cuvinte-cheie
elevi, clase primare, fotbal, lecții de educație fizică