Articolul precedent |
Articolul urmator |
39 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-15 10:00 |
SM ISO690:2012 FRANŢUZAN, Ludmila. Unele constatări privind reconfigurarea procesului de învățare școlară. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 8, 8-9 februarie 2024, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2024, Ediția 9, p. 166. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine Ediția 9, 2024 |
||||||
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society" 8, Chişinău, Moldova, 8-9 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
Pag. 166-166 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problematica învățării școlare este vastă, dar în toate contextele învățarea integrează dimensiunile cognitivă, emoțională și socială a personalității elevului și transformă experiențele de cunoaștere în cunoștințe, aptitudini și atitudini demonstrate com-portamental. Învățarea abordată ca amplu fenomen uman și pedagogic are două componente, acestea sunt cogniția și limbajul. Activitățile didactice trebuie să pună accentul pe activismul conştient în învățare, pe comunicare ca tehnică de învățare. A-i învăța pe elevi să reflecteze și a-i învăța să comunice eficient este cea mai importantă activitate a profesorilor și a școlii. Iar această activitate, la rândul ei, va eficientiza și reconfigurarea învățării. Valorificarea ariei curriculare drept grup de discipline școlare ce permite realizarea conexiunilor inter- şi transdisciplinare, dintre competențe, obiective, conținuturi, sunt direcții de reconfigurare a învățări astăzi. Competențele-cheie reprezintă finalitățile sistemului de învățământ, fiind generate de mutațiile sociale și formulate în documentele de politică educațională, aceste finalități solicită alte moduri de abordare a practicii educaționale, implementarea unor noi modele educative de învățare integrată, cum ar fi STEM, STEAM, STREAM, și, valorificarea conexiunilor inter- și transdisciplinare ale conținuturilor, menite să asigure baza formării-dezvoltării permanente a tuturor elevilor pentru o inserție socială cât mai reușită. Educația STEM, STEAM, STREAM, prezintă un segment important în reconfigurarea procesului de învățământ la disciplinele din cadrul ariei curriculare Matematică și Științe, Limbă și comunicare, Arte. Ancorarea pe probleme din viața cotidiană a temelor pentru proiectele STEM, STEAM și STREAM motivează elevii la căutarea unor soluții originale și fezabile. Ideile expuse și punctele de vedere exprimate cu referire la reconfigurarea învățării școlare sunt diferite, totuși orientată spre cross-curricular și inter, transdisciplinare rămân a fi direcții strategice prioritare. |
||||||
|