Articolul precedent |
Articolul urmator |
85 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.01:821 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121) |
Literatura limbilor individuale și a familiilor de limbi (3058) |
SM ISO690:2012 ȚIFRAC, Maria. Rolul activității literar-artistice și al literaturii pentru copii în formarea preșcolarului. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 29-30 septembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Vol. 1, pp. 81-88. ISBN 978-9975-46-816-9. DOI: https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p81-88 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 1, 2023 |
||||||
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective" 1, Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p81-88 | ||||||
CZU: 373.2.01:821 | ||||||
Pag. 81-88 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Children are encouraged to express their thoughts through art. Literary and artistic education teaches children to discover, interpret critically, use visual information and draw conclusions based on it. In order to create consciously, the child must have examples, live among stories, stories, quality poetry. Children's literature is very rich and offers immeasurable possibilities for reception, understanding and interpretation, for positively influencing preschool education in all areas. |
||||||
Cuvinte-cheie literary and artistic activities, children's literature, training, preschool, kindergarten |
||||||
|