Rolul activității literar-artistice și al literaturii pentru copii în formarea preșcolarului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
85 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.01:821 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121)
Literatura limbilor individuale și a familiilor de limbi (3058)
SM ISO690:2012
ȚIFRAC, Maria. Rolul activității literar-artistice și al literaturii pentru copii în formarea preșcolarului. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 29-30 septembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Vol. 1, pp. 81-88. ISBN 978-9975-46-816-9. DOI: https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p81-88
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2023
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2023

Rolul activității literar-artistice și al literaturii pentru copii în formarea preșcolarului

The role of artistic literary activity and children's literature in preschool education

DOI:https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p81-88
CZU: 373.2.01:821

Pag. 81-88

Țifrac Maria
 
Școala Gimnazială Nr. 5 Sighetu Marmației, Maramureș
 
 
Disponibil în IBN: 8 mai 2024


Rezumat

Children are encouraged to express their thoughts through art. Literary and artistic education teaches children to discover, interpret critically, use visual information and draw conclusions based on it. In order to create consciously, the child must have examples, live among stories, stories, quality poetry. Children's literature is very rich and offers immeasurable possibilities for reception, understanding and interpretation, for positively influencing preschool education in all areas.

Cuvinte-cheie
literary and artistic activities, children's literature, training, preschool, kindergarten