Aspecte conceptuale ale evaluării proiectelor educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
44 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (478)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4034)
SM ISO690:2012
BULAT, Violeta. Aspecte conceptuale ale evaluării proiectelor educaționale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 45-50. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Aspecte conceptuale ale evaluării proiectelor educaționale

CZU: 37.013

Pag. 45-50

Bulat Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

În cadrul proiectului educaţional evaluarea este un act care se integrează organic în procesul de învăţare, creând relaţii interactive şi circulare. Proiectele educaționale, în marea lor majoritate, pun accent pe dezvoltarea învăţării creative, menite să formeze oameni inovatori şi conştienţi de propriile capacităţi, facilitând învățarea și promovând evaluarea participativă. Rolul evaluării pe durata implementarii proiectului este unul crucial, toţi participanţii fiind interesaţi de calitatea procesului şi a rezultatelor. Rapoartele de evaluare privind proiectele educaţionale reprezintă instrumente funcţionale pentru echipa de implementare, finanţatori şi beneficiarii direcţi, pe de o parte, dar şi pentru întreaga comunitate educaţională, inclusiv pentru factorii de decizie, pe de altă parte.

Within the educational project, assessment is an act that is organically integrated into the learning process, creating interactive and circular relationships. Most of educational projects emphasise the development of creative learning, aimed at developing innovative and self-aware people, facilitating learning and promoting participatory assessment. The role of evaluation during project implementation is crucial, with all participants having a stake in the quality of the process and outcomes. Evaluation reports on education projects are functional tools for the implementation team, development partners and direct beneficiaries on the one hand, but also for the whole education community, including decision-makers, on the other.

Cuvinte-cheie
proiect educațional, evaluare, evaluator, raport de evaluare,

educational project, evaluation, evaluator, Evaluation report