Articolul precedent |
Articolul urmator |
110 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-02 15:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.11:001.895 (1) |
Educație (14877) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1159) |
SM ISO690:2012 BALAN, Aurelia, ŞOVA, Tatiana. Strategii de monitorizare a transferului de inovații pedagogice în instituțiile de învățământ general. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 352-358. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.11:001.895 | ||||||
Pag. 352-358 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article explores the methods of monitoring the transfer of innovations in modern schools. It underscores the arguments regarding the necessity of monitoring the implementation process of pedagogical innovations and details aspects of this process, such as data collection, performance analysis, continuous feedback, problem identification, solution development, and evaluation of the impact on students. Emphasis is placed on the fact that, through the adoption of a rigorous monitoring process, educational institutions can make informed decisions, promptly intervene to address potential issues, and ensure that pedagogical innovations yield significant benefits within the teaching, learning, and evaluation processes. |
||||||
Cuvinte-cheie innovations, pedagogical innovations, innovation transfer, monitoring innovation transfer |
||||||
|