Competitivitatea corpora#iilor multina#ionale în economia cunoasterii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
50 0
SM ISO690:2012
RADU, Liviu. Competitivitatea corpora#iilor multina#ionale în economia cunoasterii. In: Intellectus, 2010, nr. 1, pp. 28-32. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 1 / 2010 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Competitivitatea corpora#iilor multina#ionale în economia cunoasterii

Competitiveness of Multinational Corporations in the Knowledge-based Economy


Pag. 28-32

Radu Liviu
 
Universitatea Nicolae Titulescu din București
 
 
Disponibil în IBN: 18 aprilie 2024


Rezumat

Avantajele concuren]ei sporesc competitivitatea unui stat, dacă acesta este capabil să conserve mecanismele profi tabile, caracteristice economiei sale, si, totodată, dacă competitivitatea companiilor locale este sus]inută si de calitatea exemplară a resurselor tehnice, materiale si umane, precum si de condi]iile în care aceste resurse sunt combinate si distribuite efi cient, ca un atribut de management performant. Din analiza celor două concep]ii ale competitivită]ii (competitivitatea considerată ca o performan]ă locală si competitivitatea considerată ca o performan]ă în comer]ul interna]ional) apare necesitatea eviden]ierii legăturii indestructibile dintre competitivitatea corpora]iilor multina]ionale si competitivitatea din ]ările receptoare si emitente.

Ñompetitive advantage provides competitiveness to a state, if such is capable to conserve the profi table mechanisms that are characteristic to its economy. Also, the local competitiveness of companies has been emphasized by the quality of their technical, material and human resources, and by the modalities in which such resources are effi ciently combined and allocated, as an attribute of high performance management. From analyzing the two approaches of competitiveness (competitiveness regarded as local performance and competitiveness regarded as performance in the international trading), the need occur of underlining the indestructible connection between multinational corporations competitiveness and the competitiveness in the emission and receptor countries.