Practici de valorificare a patrimoniului din perspectiva transdisciplinară la lecțiile de istorie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
119 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.016:094 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
Manuscrise. Opere rare și prețioase (115)
SM ISO690:2012
CEBOTARI, Margareta, PANAGUȚA, Rodica, SCOBIOALA, Nadejda. Practici de valorificare a patrimoniului din perspectiva transdisciplinară la lecțiile de istorie . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 304-311. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p303-310
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Practici de valorificare a patrimoniului din perspectiva transdisciplinară la lecțiile de istorie

Best practices of leveraging the heritage at history lessons from transdiciplinary perspective

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p303-310
CZU: 377.016:094

Pag. 304-311

Cebotari Margareta, Panaguța Rodica, Scobioala Nadejda
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2024


Rezumat

This research addresses the understanding of ideas related to the concepts of interdisciplinarity and transdisciplinarity. It provides information about the values and cultural goods, both material and immaterial, of local, national, and universal significance that have been developed throughout history. It covers aspects of presenting, researching, and leveraging cultural heritage in history lessons, including examples of how cultural heritage is applied, various tasks for learning cultural content, and models of interdisciplinary integration within various subjects in line with the national curriculum for World History and Romanian History. Additionally, it explores these concepts within non-formal activities from a transdisciplinary perspective.

Cuvinte-cheie
historical and cultural heritage, leveraging, authentic values, promotion, transdisciplinarity