Articolul precedent |
Articolul urmator |
119 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.016:094 (1) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
Manuscrise. Opere rare și prețioase (115) |
SM ISO690:2012 CEBOTARI, Margareta, PANAGUȚA, Rodica, SCOBIOALA, Nadejda. Practici de valorificare a patrimoniului din perspectiva transdisciplinară la lecțiile de istorie . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 304-311. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p303-310 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p303-310 | ||||||
CZU: 377.016:094 | ||||||
Pag. 304-311 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This research addresses the understanding of ideas related to the concepts of interdisciplinarity and transdisciplinarity. It provides information about the values and cultural goods, both material and immaterial, of local, national, and universal significance that have been developed throughout history. It covers aspects of presenting, researching, and leveraging cultural heritage in history lessons, including examples of how cultural heritage is applied, various tasks for learning cultural content, and models of interdisciplinary integration within various subjects in line with the national curriculum for World History and Romanian History. Additionally, it explores these concepts within non-formal activities from a transdisciplinary perspective. |
||||||
Cuvinte-cheie historical and cultural heritage, leveraging, authentic values, promotion, transdisciplinarity |
||||||
|