Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.034:613.81:614-053.6 (1) |
Educație (14907) |
Sănătatea şi igiena sistemului nervos. Sănătate şi etică (129) |
Igienă și sănătate publică. Prevenirea accidentelor (1311) |
![]() DUDNIC, Natalia, ДУДНИК, Е.. Антиалкогольное на биологии. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 276-281. ISBN 978-9975-62-688-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrare prin cercetare și inovare. SS, 2023 |
||||||
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare." Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.034:613.81:614-053.6 | ||||||
Pag. 276-281 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Responsibility for the formation of a healthy lifestyle rests with the entire society, but an important role belongs to the school and, above all, to such an academic subject as biology. Therefore, in the work of a biology teacher during the course, it is necessary to pay great attention to anti-alcohol education. The best opportunities in a school biology course to develop a negative attitude towards alcohol are provided when studying the human body in the 8th grade. When studying almost every organ system, I use material about the harmful effects of alcohol on individual organs and systems and the body as a whole. I try to familiarize students with specific examples that clearly prove the harm of alcohol. |
||||||
|