Strategii de evaluare a auzului emoțional și a nivelului de dezvoltare a limbajului la preșcolarii cu dizabilități auditive
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
71 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 17:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.353 (26)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629)
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Natalia. Strategii de evaluare a auzului emoțional și a nivelului de dezvoltare a limbajului la preșcolarii cu dizabilități auditive. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2023, nr. 4(71), pp. 151-156. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.23.4-71.18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 4(71) / 2023 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Strategii de evaluare a auzului emoțional și a nivelului de dezvoltare a limbajului la preșcolarii cu dizabilități auditive

Evaluation strategies of emotional hearing and the level of language development in preschoolers with hearing disabilities

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.23.4-71.18
CZU: 376.353

Pag. 151-156

Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2024


Rezumat

Emotions and feelings are manifested in language through suprasegmental elements: timbre, rhythm, tempo, and intonation of the voice in the form of pauses, raising and lowering of the voice. Perceiving a person’s emotional information by voice under normal conditions is possible due to emotional hearing. To date, this important aspect in the assessment of emotional hearing and impressive and expressive language of hearing-impaired children remains understudied. Knowing the structural content and determining effective strategies for evaluating emotional hearing and impressive and expressive language will later serve as scientific-methodological support in the sense of establishing a comprehensive approach to the development of emotional hearing and verbal language (the lexical-semantic side). The article summarizes the results of the experimental research carried out in 2022–2023 regarding the evaluation of emotional hearing and the level of language development in preschoolers with hearing disabilities and presents significant data in comparison with the control group (preschoolers with typical development).

Emoțiile și sentimentele se manifestă în limbaj prin elementele suprasegmentale: timbrul, ritmul, tempoul și intonația vocii sub formă de pauze, ridicarea și coborârea vocii. Perceperea informațiilor emoționale a unei persoane după voce în condiții normale este posibilă datorită auzului emoțional. Până în prezent, acest aspect important în evaluarea auzului emoțional și a limbajului impresiv și expresiv al copiilor cu dizabilități auditive rămâne a fi puțin studiat. Cunoașterea conținutului structural și determinarea unor strategii eficiente de evaluare a auzului emoțional și a limbajului impresiv și expresiv va servi ulterior drept suport științifico-metodologic în sensul constituirii unei abordări comprehensive a dezvoltării auzului emoțional și a limbajului verbal (latura lexico-semantică). Articolul sintetizează rezultatele cercetării experimentale efectuate în anii 2022–2023 privind evaluarea auzului emoțional și a nivelului de dezvoltare a limbajului la preșcolarii cu dizabilități auditive și prezintă date semnificative sub aspect comparativ cu grupul de control (preșcolarii cu dezvoltare tipică).

Cuvinte-cheie
emotional hearing, impressive language, expressive language, hearing impaired children, typically developing children, auditory perception, visual perception,

auz emoțional, limbaj impresiv, limbaj expresiv, copii cu dizabilități auditive, copii cu dezvoltare tipică, percepție auditivă, percepţie vizuală