Articolul precedent |
Articolul urmator |
66 0 |
SM ISO690:2012 DAMASCHIN-RUGHINĂ, Lilia, SPINEI, Larisa. Factorii care influențează integrarea copiilor cu dizabilitați în instituții școlare de tip generaL. In: Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: Studii inter și pluridisciplinare, Ed. Ediția a 6-a, 6-7 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția a 6-a, pp. 237-238. ISBN 978-9975-82-334-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană Ediția a 6-a, 2023 |
||||||
Conferința "Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare" Ediția a 6-a, Chişinău, Moldova, 6-7 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 237-238 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The abstract analyzes bibliographic sources in order to identify the key elements that significantly affect how well children with disabilities are included in education in the Republic of Moldova.As a result, factors like: 1. An unsuitable physical setting in educational facilities; 2. A lack of staff in schools; 3. The general perception of disability as a “disease”; and low parental acceptance on the part of parents of children without disabilities contribute to attitudes toward school segregation.In conclusion, community infrastructure improvements, encouragement for teachers and educators, and public awareness campaigns are the three essential recommendations that have a direct impact on the effectiveness of the educational inclusion process |
||||||
|