Factorii care influențează integrarea copiilor cu dizabilitați în instituții școlare de tip generaL
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
66 0
SM ISO690:2012
DAMASCHIN-RUGHINĂ, Lilia, SPINEI, Larisa. Factorii care influențează integrarea copiilor cu dizabilitați în instituții școlare de tip generaL. In: Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană: Studii inter și pluridisciplinare, Ed. Ediția a 6-a, 6-7 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția a 6-a, pp. 237-238. ISBN 978-9975-82-334-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătatea, medicina și bioetica în societatea contemporană
Ediția a 6-a, 2023
Conferința "Sănătatea, medicina şi bioetica în societatea contemporană: studii inter şi pluridisciplinare"
Ediția a 6-a, Chişinău, Moldova, 6-7 octombrie 2023

Factorii care influențează integrarea copiilor cu dizabilitați în instituții școlare de tip generaL

Factors that influence the integration of children with disabilities in general school institutions


Pag. 237-238

Damaschin-Rughină Lilia, Spinei Larisa
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2024


Rezumat

The abstract analyzes bibliographic sources in order to identify the key elements that significantly affect how well children with disabilities are included in education in the Republic of Moldova.As a result, factors like: 1. An unsuitable physical setting in educational facilities; 2. A lack of staff in schools; 3. The general perception of disability as a “disease”; and low parental acceptance on the part of parents of children without disabilities contribute to attitudes toward school segregation.In conclusion, community infrastructure improvements, encouragement for teachers and educators, and public awareness campaigns are the three essential recommendations that have a direct impact on the effectiveness of the educational inclusion process