Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
121 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 23:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.022:004 (5) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189) |
SM ISO690:2012 DONOS, Inna. Procesul de formare și dezvoltare a gândirii computaționale și de implementare a activităților STEM: punctul de vedere al cadrelor didactice preuniversitare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 4(34), pp. 54-65. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.54-65 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 4(34) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.54-65 | ||||||
CZU: 37.022:004 | ||||||
Pag. 54-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este realizată o analiză a procesului de formare și dezvoltare a gândirii computaționale și de implementare a proiectelor STEM în învățământul general din Republica Moldova în baza unui chestionar administrat unui eșantion de 126 cadre didactice. Răspunsurile obținute reflectă experiența didactică, nivelul de pregătire al cadrelor didactice pentru realizarea proiectelor STEM și gradul de familiarizare cu noțiunea de gândire computațională. S-a constatat că majoritatea profesorilor implementează proiecte STEM, însă au nevoie de o formare suplimentară în acest domeniu. Cadrele didactice confirmă importanța formării și dezvoltării la elevi a gândirii computaționale și a unui set de competențe pe care aceștia ar trebui să le dețină. În final sunt formulate sugestii pentru îmbunătățirea pregătirii cadrelor didactice și implementarea conceptului de gândire computațională în învățământ. |
||||||
Cuvinte-cheie chestionar, gândire computațională, proiecte STEM, învățământ general, questionnaire, computational thinking, STEM projects, general education |
||||||
|