Procesul de formare și dezvoltare a gândirii computaționale și de implementare a activităților STEM: punctul de vedere al cadrelor didactice preuniversitare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
121 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 23:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.022:004 (5)
Probleme generale de didactică și metodică (1215)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189)
SM ISO690:2012
DONOS, Inna. Procesul de formare și dezvoltare a gândirii computaționale și de implementare a activităților STEM: punctul de vedere al cadrelor didactice preuniversitare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 4(34), pp. 54-65. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.54-65
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(34) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Procesul de formare și dezvoltare a gândirii computaționale și de implementare a activităților STEM: punctul de vedere al cadrelor didactice preuniversitare

The process of training and development of computational thinking and implementation of STEM activities: the point of view of pre-university teachers

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.54-65
CZU: 37.022:004

Pag. 54-65

Donos Inna
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

În articol este realizată o analiză a procesului de formare și dezvoltare a gândirii computaționale și de implementare a proiectelor STEM în învățământul general din Republica Moldova în baza unui chestionar administrat unui eșantion de 126 cadre didactice. Răspunsurile obținute reflectă experiența didactică, nivelul de pregătire al cadrelor didactice pentru realizarea proiectelor STEM și gradul de familiarizare cu noțiunea de gândire computațională. S-a constatat că majoritatea profesorilor implementează proiecte STEM, însă au nevoie de o formare suplimentară în acest domeniu. Cadrele didactice confirmă importanța formării și dezvoltării la elevi a gândirii computaționale și a unui set de competențe pe care aceștia ar trebui să le dețină. În final sunt formulate sugestii pentru îmbunătățirea pregătirii cadrelor didactice și implementarea conceptului de gândire computațională în învățământ.

Studying the 126 teachers’ didactic cases from different parts of Moldova and different educational levels. The questionnaire reflects teaching experience, level of preparation for STEM projects and familiarity with the notion of computational thinking. The results of the questionnaire indicate the fact that most teachers implement STEM projects, nevertheless additional training in this area is needed. Teachers confirm the importance of computational thinking and consider it foremost to contribute to the development of a set of skills that students should possess. The conclusions offer suggestions for enhancing teacher training and implementing the concept of computational thinking in education.

Cuvinte-cheie
chestionar, gândire computațională, proiecte STEM, învățământ general,

questionnaire, computational thinking, STEM projects, general education