Tactul pedagogic ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și formă de funcționare a moralității
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
121 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 11:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.017.92 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2657)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Tactul pedagogic ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și formă de funcționare a moralității. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 4(34), pp. 33-41. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.33-41
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(34) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Tactul pedagogic ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și formă de funcționare a moralității

Pedagogical tact as a source of development of nonconfrontational attitude and an operating form of morality

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.33-41
CZU: 378.017.92

Pag. 33-41

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

Prezentul articol conține idei despre semnificația tactului pedagogice ca sursă de dezvoltare a atitudinii nonconflictuale și ca formă de funcționare a moralității. Credem că tactul pedagogic asigură cele enunțate, deoarece în rezolvarea constructivă a conflictelor se va exclude utilizarea coerciției, astfel evitându-se confruntările, jignirile, critica distructivă, crescând stabilitatea relaționării și a echilibrului emoțional dintre părțile conflictuale, ceea ce va crea perspective de relaționare și de integrare profesională. De asemenea, prin acest demers pledăm pentru antrenarea spiritului de inițiativă în activități de învățare și de cercetare privind formarea tactului pedagogic.

This article contains ideas about the significance of the pedagogical tact as a source of development of a non-confrontational attitude and as an operating form of morality. We believe that pedagogical tact ensures the stated, because in the constructive resolution of conflicts the use of coercion is to be excluded, thus avoiding confrontations, insults, destructive criticism, increasing the stability of the relationship and the emotional balance between the conflicting parties, which will create prospects for relational and of professional integration. Also, through this approach, we advocate for training the initiative spirit in learning and research activities regarding the formation of pedagogical tact.

Cuvinte-cheie
tact pedagogic, atitudine nonconflictuală, moralitate, profil moral, valori pedagogice,

Key words: pedagogical tact, non-confrontational attitude, morality, moral profile, pedagogical values