Învățarea școlară din perspectiva inteligențelor multiple
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
86 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (744)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3946)
SM ISO690:2012
SIMION, Crenguţa. Învățarea școlară din perspectiva inteligențelor multiple. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 87-91. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p87-91
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Învățarea școlară din perspectiva inteligențelor multiple

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p87-91
CZU: 37.015.3

Pag. 87-91

Simion Crenguţa
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2024


Rezumat

Calitatea procesului de învățare reprezintă o adevărată cheie în transformarea educației. Iar stimularea elevilor să învețe, constituie nucleul progresului în educație. Astfel, rolul fundamental al școlii este să faciliteze învățarea. Teoria Inteligențelor Multiple câștigă tot mai mult teren, atât în mediul educațional, cât și în societate în general. Această teorie schimbă perspectiva asupra capacităților elevilor. Conform teoriei lui H. Gardner, toți oamenii posedă anumite tipuri de inteligență, care sunt fixate pe un anumit domeniu și la rândul lor dezvoltate în funcție de anumite abilități, care pot funcționa atât împreună, cât și separat. Descoperirea teoriei Inteligențelor Multiple aplicată la sala de clasă permite cultivarea talentelor, iar aceste talente devin adevărate atuuri pentru orientarea elevilor în parcursul lor școlar, și nu numai. Avantajul cunoașterii buchetului de inteligențe la elevi, constă în faptul că permite cadrului didactic să folosească abordarea potrivită în vederea însușirii unei materii/discipline. Iar aceasta va genera pentru elev plăcerea și motivația de a învăța. Cu ajutorul inteligențelor multiple elevul își va descoperi punctele forte și talentele: își va da seama că este inteligent, va ști pe ce forțe să se bazeze, iar acestea îi vor alimenta în același timp și stima de sine, care la rândul ei va duce la performanțe școlare mai bune.

The quality of learning process is a real key in the transformation of education. So stimulating students to learn is the core of progress in education. Thus, the fundamental role of the school is to facilitate learning. The theory of Multiple Intelligences is gaining more and more ground, both in the educational environment and in society in general. This theory changes the perspective on students’ abilities. According to H. Gardner’s theory, all people possess certain types of intelligence, which are fixed in a certain area and in turn developed according to certain abilities, which can work both together and separately. Discovering the theory of Multiple Intelligences, which is applied to the classroom, allows the cultivation of talents, and these talents become real assets for guiding students throughout their schooling, and beyond. The advantage of knowing the bouquet of intelligences of students is that it permits the teaching staff to use the right approach in order to master a subject/discipline. This will generate for the student the pleasure and motivation to learn. With the help of multiple intelligences, the student will discover his strengths and talents: he will realize that he is smart, he will know what strengths he can rely on, and these, at the same time will fuel his self-esteem, which in turn will lead to better school performance.

Cuvinte-cheie
învăţare şcolară, inteligenţă, teoria inteligenţelor multiple,

school learning, intelligence, theory of multiple intelligences