Articolul precedent |
Articolul urmator |
86 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3 (744) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3946) |
SM ISO690:2012 SIMION, Crenguţa. Învățarea școlară din perspectiva inteligențelor multiple. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 87-91. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p87-91 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023 | ||||||
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic" Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p87-91 | ||||||
CZU: 37.015.3 | ||||||
Pag. 87-91 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Calitatea procesului de învățare reprezintă o adevărată cheie în transformarea educației. Iar stimularea elevilor să învețe, constituie nucleul progresului în educație. Astfel, rolul fundamental al școlii este să faciliteze învățarea. Teoria Inteligențelor Multiple câștigă tot mai mult teren, atât în mediul educațional, cât și în societate în general. Această teorie schimbă perspectiva asupra capacităților elevilor. Conform teoriei lui H. Gardner, toți oamenii posedă anumite tipuri de inteligență, care sunt fixate pe un anumit domeniu și la rândul lor dezvoltate în funcție de anumite abilități, care pot funcționa atât împreună, cât și separat. Descoperirea teoriei Inteligențelor Multiple aplicată la sala de clasă permite cultivarea talentelor, iar aceste talente devin adevărate atuuri pentru orientarea elevilor în parcursul lor școlar, și nu numai. Avantajul cunoașterii buchetului de inteligențe la elevi, constă în faptul că permite cadrului didactic să folosească abordarea potrivită în vederea însușirii unei materii/discipline. Iar aceasta va genera pentru elev plăcerea și motivația de a învăța. Cu ajutorul inteligențelor multiple elevul își va descoperi punctele forte și talentele: își va da seama că este inteligent, va ști pe ce forțe să se bazeze, iar acestea îi vor alimenta în același timp și stima de sine, care la rândul ei va duce la performanțe școlare mai bune. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţare şcolară, inteligenţă, teoria inteligenţelor multiple, school learning, intelligence, theory of multiple intelligences |
||||||
|