Reziliența profesorilor în procesul de transfer al inovațiilor pedagogice .
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
178 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (508)
Organizarea instruirii (561)
SM ISO690:2012
BALAN, Aurelia. Reziliența profesorilor în procesul de transfer al inovațiilor pedagogice .. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 15-20. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397500
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Reziliența profesorilor în procesul de transfer al inovațiilor pedagogice .

Teacher Resilience in the Process of Transferring Pedagogical Innovation).

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397500
CZU: 37.091

Pag. 15-20

Balan Aurelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Articolul reflectă problematica rezilienței cadrelor didactice din perspectivă individuală și organizațională. Sunt analizate definiții ale rezilienței după diferiți autori, sunt descriși factorii individuali, sociali și contextuali ce influențează reziliența în procesul de transfer al inovațiilor pedagogice, sunt analizate și interpretate cantitativ și calitativ rezultatele aplicării Scalei reduse a rezilienței. Pentru deținerea acestei calități, este necesar de a dezvolta la profesori comportamente ce presupun pasiune pentru cercetare, inovare, învățare pe parcursul vieții; abilități excelente de comunicare și ascultare; capacitatea de adaptare la schimbări și la nevoile de învățare ale elevilor; abilități de evaluare a situației educaționale, a procesului didactic și a produselor învățării.

The article reflects the issue of resilience among teachers from an individual and organizational perspective. The author analyses definitions of resilience by various authors, as well as the individual, social, and contextual factors influencing resilience in the process of transferring pedagogical innovations. The quantitative and qualitative results of applying the Reduced Resilience Scale are also analyzed and interpreted. The author emphasizes that, in order to possess this quality, teachers need to develop behaviors that involve a passion for research, innovation, lifelong learning, and teaching. Excellent communication and listening skills, adaptability to change and to the learning needs of students, as well as assessment and feedback skills regarding the educational situation, the teaching process, and learning products are also necessary

Cuvinte-cheie
reziliență, inovație pedagogică, transfer al inovațiilor pedagogice, factori modelatori ai rezilienței,

resilience, pedagogical innovation, transfer of pedagogical innovation, shaping factors of resilience