Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (508) |
Organizarea instruirii (561) |
![]() BALAN, Aurelia. Reziliența profesorilor în procesul de transfer al inovațiilor pedagogice .. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 15-20. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397500 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397500 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 15-20 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reflectă problematica rezilienței cadrelor didactice din perspectivă individuală și organizațională. Sunt analizate definiții ale rezilienței după diferiți autori, sunt descriși factorii individuali, sociali și contextuali ce influențează reziliența în procesul de transfer al inovațiilor pedagogice, sunt analizate și interpretate cantitativ și calitativ rezultatele aplicării Scalei reduse a rezilienței. Pentru deținerea acestei calități, este necesar de a dezvolta la profesori comportamente ce presupun pasiune pentru cercetare, inovare, învățare pe parcursul vieții; abilități excelente de comunicare și ascultare; capacitatea de adaptare la schimbări și la nevoile de învățare ale elevilor; abilități de evaluare a situației educaționale, a procesului didactic și a produselor învățării. |
||||||
Cuvinte-cheie reziliență, inovație pedagogică, transfer al inovațiilor pedagogice, factori modelatori ai rezilienței, resilience, pedagogical innovation, transfer of pedagogical innovation, shaping factors of resilience |
||||||
|