Articolul precedent |
Articolul urmator |
74 0 |
SM ISO690:2012 SĂRATILĂ, Iurie. Transferul de competențe clinice. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 109. ISSN 2345-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță" 1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 109-109 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Capacitatea medicilor de a aplica în practicăabilitățile dobândite într-un context de învățare este un subiectimportant al educației medicale. Factorii ce pot influențatransferul de competențe clinice sunt caracteristicileinstruitului, designul instruirii și mediul de lucru. Cultura organizaționalăși resursele Material pot afecta acest transfer.Scopul lucrării. Evaluarea opiniei clinicienilor vizavi de intervențiade instruire de care au avut parte și scoaterea înevidență a factorilor ce pot afecta utilizarea competențelordobândite în activitatea clinică curentă. Material și metode.Din totalul de 84 de medici autohtoni care au fost instruițiîn domeniul managementului în traume severe într-operioadă de cinci luni, au fost chestionați 45 de specialiști.S-a utilizat un chestionar anonim de tip Likert, care conține23 de întrebări ce țin de design-ul și metodologia instruirii,satisfacția personală și eficiența intervenției educaționaledin perspectiva participanților. Rezultate. Analiza statisticăs-a făcut în baza raportului, mediei și deviației standarda scorurilor pentru fiecare întrebare. Rezultatele indică oapreciere pozitivă a cursului tematic de către medicii specialiști.Majoritatea întrebărilor au obținut medii ridicate, cuo variație relativ mică în răspunsuri. Cu toate acestea, existăcâteva întrebări în care variația este mai mare, sugerând căevaluările participanților diferă sub unele aspecte specificeprecum: transferabilitatea competențelor și pregătirea teoreticăprealabilă a participanților. În opinia respondențilorsunt posibile impedimente în implementarea competențelordobândite în activitatea practică datorită culturii organizaționaleși resurselor Material din dotarea instituțiilor.Concluzii. Acest studiu a identificat doi factori ai mediuluide lucru care pot influența negativ transferul de competențedin mediul de instruire în mediul real de practică. Pentru aconfirma sau infirma această concluzie sunt necesare evaluărisuplimentare, care vor studia acest aspect al eficacitățiitransferului. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie medicală, transfer de competențe, formare profesională., medical education, transfer of competencies, professional training. |
||||||
|