Despre problemele studierii noilor forme ontologice ale culturii muzicale non-academice din Republica Moldova în primele decenii ale secolului al XXI-lea
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
92 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 21:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.011.2678.036.9(478) (1)
Muzică (1810)
SM ISO690:2012
TCACENCO, Victoria. Despre problemele studierii noilor forme ontologice ale culturii muzicale non-academice din Republica Moldova în primele decenii ale secolului al XXI-lea. In: Valorificarea și conservarea prin digitizare a colecțiilor de muzică academică și tradițională din Republica Moldova, 22 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2023, pp. 136-141. ISBN 978-9975-68-486-6. ISSN 979-0-3481-0094-4. DOI: https://doi.org/10.55383/digimuz2023.19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea și conservarea prin digitizare a colecțiilor de muzică academică și tradițională din Republica Moldova 2023
Conferința "Valorificarea și conservarea prin digitizare a colecțiilor de muzică academică și tradițională din Republica Moldova"
Chişinău, Moldova, 22 februarie 2022

Despre problemele studierii noilor forme ontologice ale culturii muzicale non-academice din Republica Moldova în primele decenii ale secolului al XXI-lea

К проблеме изучения новых онтологических форм массовой музыкальной культуры в Республике Молдова первых десятилетий XXI века

The problem of studying the new ontological forms of non-academic musical culture in the Republic of Moldova during the first decades of the 21st century

DOI:https://doi.org/10.55383/digimuz2023.19
CZU: 78.011.2678.036.9(478)

Pag. 136-141

Tcacenco Victoria
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2023


Rezumat

Articolul dat este dedicat noilor forme ontologice ale muzicii pop din Republica Moldova în primele două decenii ale secolului al XXI-lea. Autorul oferă principalele caracteristici ale culturii virtuale și conexiunile acesteia cu subculturi și stiluri subculturale moderne. Sunt identificate tipurile de bază ale subculturii — joc, rebel și stil — și sunt exemplificate fenomenele virtuale ale muzicii pop moldovenești. Printre acestea se numără: rapperul Mani, proiectul Carla’s Dreams, formațiile de muzică rock Wax Road și POT Music. În concluzie, sunt schițate următoarele tendințe: se observă creșterea statutului virtual al produselor muzicale fabricate în Moldova; noile forme virtuale oferă artiștilor moldoveni oportunități nelimitate de a-și promova creația și de a capta piețele internaționale; subestimarea formelor virtuale ar putea constitui un risc pentru dezvoltarea proiectelor muzicale din Republica Moldova.

The article is dedicated to the new ontological forms of popular music in the Republic of Moldova during the first two decades of the 21st century. The author offers the main characteristics of virtual culture, its connections with modern subcultures and modern sub-cultural styles. The basic types of subculture — game, rebel and style — are identified and the virtual phenomena of Moldovan popular music phenomena are exemplified. Among them are: rapper Mani, the Project Carla’s Dreams, the Wax Road and POT rock music bands. As a conclusion the following trends are sketched: there is an increase in the virtual status of musical products made in Moldova; new virtual forms give the Moldovan artists unlimited opportunities to promote their creation and to win the international markets; the underestimation of the virtual forms might be a risk for Moldovan musical projects development.

Cuvinte-cheie
cultură virtuală, subcultură, joc, rebel, stil, Mani, Carla’s Dream, The Wax Road, POT Music,

virtual culture, subculture, game, rebel, style, Mani, Carla’s Dream, The Wax Road, POT Music