Mastering the genres: neoclassicism nfluencing the rise of the novel and the rise of theory of the novel in the eighteenth century english literature
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1592 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 00:29
SM ISO690:2012
GOLBAN, Petru. Mastering the genres: neoclassicism nfluencing the rise of the novel and the rise of theory of the novel in the eighteenth century english literature . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2011, nr. 10(50), pp. 35-41. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(50) / 2011 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Mastering the genres: neoclassicism nfluencing the rise of the novel and the rise of theory of the novel in the eighteenth century english literature

Pag. 35-41

Golban Petru
 
University of Uludag, Bursa, Turkey
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2013


Rezumat

Naşterea romanului în secolul al XVIII-lea a reprezentat, prin elementul său realist, moral şi comic, constituirea unui gen nou în literatura engleză ce a dominat practica literară a perioadei. Însă, în ceea ce priveşte doctrina literară, secolul al XVIII-lea a fost dominat de către neoclasicism, curent ce a îmbrăţişat atât teoria, cât şi practica literară, în special datorită contribuţiei lui Pope, Addison şi Johnson. Dar şi fondatorii romanului englez, printre care Defoe, Richardson, Fielding şi Reeve, au exprimat importante opinii critice despre noua tradiţie literară a romanului. În articol se întreprinde o încercare de a prezenta modul în care neoclasicismul, dominând şi direcţionând arta poetică, a influenţat nu doar naşterea romanului, ci şi formarea unei teorii a romanului. O deosebită atenţie este acordată convenţiei neoclasice de a compara o operă originală cu un precedent clasic şi de a o alinia unei tradiţii literare consacrate şi onorabile, ceea ce l-a condus pe Henry Fielding să traseze, de exemplu, în Prefaţă la „Joseph Andrews”, principiile teoretice atât ale romanului, ca o specie literară nouă, în general, cât şi ale romanului comic, ca subspecie a romanului, în particular.