Articolul precedent |
Articolul urmator |
98 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 08:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:7.011 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108) |
SM ISO690:2012 MORARI, Marina. Implementarea proiectelor cu deschideri spre inter-și transdisciplinaritate arte plus. In: Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective, Ed. Ediția 2, 1 noiembrie 2023, Bălți. Bălți: 2023, Ediția 2, pp. 128-133. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective Ediția 2, 2023 |
||||||
Conferința "Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective" Ediția 2, Bălți, Moldova, 1 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:7.011 | ||||||
Pag. 128-133 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Project-based learning can involve building knowledge through inter- and transdisciplinarity. Learning through the arts is conditioned by the integrative functions of the arts in knowledge and enhances the experience of meaning. In this article, the points of connection between the work of art and the subjects of studies in the subjects of other curricular areas are identified; the ways of integrating the arts into the learning process are delimited; the concepts "integration of the arts", "learning through Arte Plus projects" are defined. |
||||||
Cuvinte-cheie learning through the arts, learning based on interdisciplinary with the arts, integrative functions of the arts, integration of the arts, knowledge through art as an inner experience, ways of integrating the arts into the learning process, Arte Plus project |
||||||
|