Implementation of arte plus inter- and transdisciplinarity projects
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
98 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 08:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:7.011 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (108)
SM ISO690:2012
MORARI, Marina. Implementarea proiectelor cu deschideri spre inter-și transdisciplinaritate arte plus. In: Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective, Ed. Ediția 2, 1 noiembrie 2023, Bălți. Bălți: 2023, Ediția 2, pp. 128-133.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective
Ediția 2, 2023
Conferința "Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective"
Ediția 2, Bălți, Moldova, 1 noiembrie 2023

Implementation of arte plus inter- and transdisciplinarity projects

Implementarea proiectelor cu deschideri spre inter-și transdisciplinaritate arte plus

CZU: 37.016:7.011

Pag. 128-133

Morari Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2023


Rezumat

Project-based learning can involve building knowledge through inter- and transdisciplinarity. Learning through the arts is conditioned by the integrative functions of the arts in knowledge and enhances the experience of meaning. In this article, the points of connection between the work of art and the subjects of studies in the subjects of other curricular areas are identified; the ways of integrating the arts into the learning process are delimited; the concepts "integration of the arts", "learning through Arte Plus projects" are defined.

Cuvinte-cheie
learning through the arts, learning based on interdisciplinary with the arts, integrative functions of the arts, integration of the arts, knowledge through art as an inner experience, ways of integrating the arts into the learning process, Arte Plus project