Caracteristicile stilului art nouveau în piesa Ursul de A. P. Cehov
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
84 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.161.1-2.09”18/19”CehovA.:7.035.93 (1)
Literatură slavă (slavonă) de Est (Literatură rusă, Literatură ucraineană, Literatură bielorusă) (376)
Perioade și faze artistice. Școli, stiluri, influențe (60)
SM ISO690:2012
SAJTER, Laura. Caracteristicile stilului art nouveau în piesa Ursul de A. P. Cehov. In: Quality teaching for future, Ed. IX, 24-25 martie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2023, pp. 266-277. ISBN 978-9975-3596-2-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Quality teaching for future 2023
Simpozionul "Quality teaching for future"
IX, Bălți, Moldova, 24-25 martie 2023

Caracteristicile stilului art nouveau în piesa Ursul de A. P. Cehov

CZU: 821.161.1-2.09”18/19”CehovA.:7.035.93

Pag. 266-277

Sajter Laura
 
Ministry of Foreign Affairs and Trade of Hungary
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2023


Rezumat

The comedic play The Bear (1888) by A. P. Chekhov is analyzed from the point of view of modernism, of the literary Art Nouveau Style. The organizing principles of Art Nouveau dramatic work are stylization, decorativeness, and meandering, which manifest themselves both at the textual level and at the global level. After a brief review of the Art Nouveau characteristics in the dramatic text, the analysis of Chekhov's text follows based on the previously presented model. The conclusion is that both the components of the textual level (especially the literary genre - one-act comedy - and the monologues) as well as the two main characters (global level) suggest an ambivalent world in which the petty games of the protagonists are revealed and the pure truth emerges, the law that dominates the woman-man relationship. By revealing the extremes in this farce, the inevitable contradictions of human life are presented, revealing serious questions about the meaning of human existence.

Farsa Ursul (1888) de A. P. Cehov este analizată din punctul de vedere al modernismului, al stilului literar Art Nouveau. Principiile de organizare ale operei dramatice Art Nouveau sunt stilizarea, decorativitatea și șerpuirea, care se manifestă atât la nivel textual, cât și la nivel global. După o scurtă trecere în revistă a caracteristicilor Art Nouveau din textul dramatic, urmează analiza textului lui Cehov pe baza modelului prezentat anterior. Concluzia este că atât componentele nivelului textual (mai ales specia literară - piesă într-un act - și monologurile) cât și cele două personaje principale (nivel global) sugereză o lume ambivalentă în care sunt dezvăluite jocurile meschine ale protagoniștilor și iese în evidență adevărul pur, legea care domină relația femeie-bărbat. Prin dezvăluirea și scurtcircuitarea extremelor în această farsă sunt prezentate contradicțiile inevitabile ale vieții umane, dezvăluind întrebări serioase despre sensul existenței umane.

Cuvinte-cheie
Art Nouveau style, components of the textual level, literary genre,

stil Art Nouveau, componente ale nivelului textual, gen literar