Articolul precedent |
Articolul urmator |
74 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.133.1(072.8):792 (1) |
Limbi galo-romanice (Limba franceză) (245) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 CHIRIŢA, Mariana. Metode de acțiune simulată ale artei dramatice în procesul de predare/învățare a limbii franceze ca limbă străină în context universitar. In: Quality teaching for future, Ed. IX, 24-25 martie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2023, pp. 93-100. ISBN 978-9975-3596-2-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Quality teaching for future 2023 | ||||||
Simpozionul "Quality teaching for future" IX, Bălți, Moldova, 24-25 martie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.133.1(072.8):792 | ||||||
Pag. 93-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article explores several scenarios of using effective methods of the dramatic art and their effectiveness while teaching/learning French as a foreign language in an academic context. The suggested activities are designed to help beginner students (B2 level of language proficiency) understand a piece of theatre. As drama is a form of art involving action, the use of drama methods at the French lesson will give the students the possibility to learn the language through action. |
||||||
Cuvinte-cheie methods of the dramatic art, interaction, teaching/learning French as a foreign language, metode ale artei dramatice, interacţiune, predarea∕învățarea limbii franceze ca limbă străină |
||||||
|