Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-22 14:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.75 (10) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4076) |
![]() DOBRIN, Mihaela. Mediul educațional în abordarea Reggio Emilia. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 166-174. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.166-174 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.166-174 | ||||||
CZU: 37.013.75 | ||||||
Pag. 166-174 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Abordarea Reggio Emilia a fost inițiată de către Loris Malaguzzi și este descrisă ca fiind una dintre cele mai bune pedagogii alternative datorită faptului că propune un sistem centrat în jurul copilului, în care acesta își construiește și își consolidează învățarea atât prin explorarea mediului înconjurător, cât și prin interacțiunea cu persoanele din jurul său. Mediul educațional caracterizează în mod direct și concret organizația școlară. Acesta înglobează totalitatea factorilor, condițiilor care determină realizarea procesului educațional și influențează formarea/dezvoltarea personalității copilului. |
||||||
Cuvinte-cheie schimbare, abordare educațională, asumare, convingeri, change, educational approach, commitment, beliefs |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-189707</cfResPublId> <cfResPublDate>2023-11-01</cfResPublDate> <cfVol>33</cfVol> <cfIssue>3</cfIssue> <cfStartPage>166</cfStartPage> <cfISSN>1857-0623</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/189707</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Mediul educațional în abordarea Reggio Emilia</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>schimbare; abordare educațională; asumare; convingeri; change; educational approach; commitment; beliefs</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Abordarea Reggio Emilia a fost inițiată de către Loris Malaguzzi și este descrisă ca fiind una dintre cele mai bune pedagogii alternative datorită faptului că propune un sistem centrat în jurul copilului, în care acesta își construiește și își consolidează învățarea atât prin explorarea mediului înconjurător, cât și prin interacțiunea cu persoanele din jurul său. Mediul educațional caracterizează în mod direct și concret organizația școlară. Acesta înglobează totalitatea factorilor, condițiilor care determină realizarea procesului educațional și influențează formarea/dezvoltarea personalității copilului.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The Reggio Emilia approach was initiated by Loris Malaguzzi and is described as one of the best alternative pedagogies due to the that it proposes a system cantered around the child, in which he constructs and consolidates his learning booth by exploring the environment and by interacting with the people around him. The educational environment directly and concretely characterizes the school organization. It includes all the factors, conditions that determine the educational process and influence the information/ development of the child s personality.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-11-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-11-01T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-83805</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-11-01T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-189707</cfFedIdId> <cfFedId>10.36120/2587-3636.v33i3.166-174</cfFedId> <cfStartDate>2023-11-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-83805</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-83805-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2023-11-01T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Dobrin</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Mihaela</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>