Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1105 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 23:49 |
SM ISO690:2012 SPINEI, Aurelia, BĂLTEANU, Olga, ŞEVCENCO, Nina. Instruirea tehnicii corecte de periaj dentar la copii cu retardare mintală
. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2012, nr. 4(13), pp. 441-447. ISSN 1857-1719. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu” | ||||||
Numărul 4(13) / 2012 / ISSN 1857-1719 | ||||||
|
||||||
Pag. 441-447 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Education of correct tooth brushing technique in children with mental retardation This paper seeks to assess the peculiarities of education of correct tooth brushing technique in children with mental retardation. This study includs 248 children institutionalized in auxiliary schools. The control group was constituted of 221 healthy children. The study found that institutionalized children have the poor oral hygiene. Children with moderate and particularly with severe mental retardation have limited ability to perform independently tooth brushing and need help from staff in cleaning the oral cavity. |
||||||
Cuvinte-cheie retardare mintală, tehnica de periaj, igiena orală, caria dentară |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Spinei, A.T.</dc:creator> <dc:creator>Bălteanu, O.</dc:creator> <dc:creator>Şevcenco, N.V.</dc:creator> <dc:date>2012-08-01</dc:date> <dc:description xml:lang='en'>Education of correct tooth brushing technique in children with mental retardation This paper seeks to assess the peculiarities of education of correct tooth brushing technique in children with mental retardation. This study includs 248 children institutionalized in auxiliary schools. The control group was constituted of 221 healthy children. The study found that institutionalized children have the poor oral hygiene. Children with moderate and particularly with severe mental retardation have limited ability to perform independently tooth brushing and need help from staff in cleaning the oral cavity.</dc:description> <dc:description xml:lang='ro'>Prezenta lucrare urmăreşte evaluarea particularităţilor instruirii tehnicii corecte de periaj dentar la copii cu retardare mintală. Acest studiu a includs 248 copii instituţionalizaţi în şcoli auxiliare. Lotul martor a fost constituit din 221 de copii sănătoşi. Studiul a permis să constatăm la copiii instituţionalizaţi nivelul deficitar de igienă orală. Copiii cu retardare mintală moderată şi, în special cei cu retardare mintală severă au o capacitate limitată de a efectua independent periaj dentar şi au nevoie de ajutorul personalului pentru igienizarea cavităţii orale.</dc:description> <dc:source>Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu” 13 (4) 441-447</dc:source> <dc:subject>retardare mintală</dc:subject> <dc:subject>tehnica de periaj</dc:subject> <dc:subject>igiena orală</dc:subject> <dc:subject>caria dentară</dc:subject> <dc:title>Instruirea tehnicii corecte de periaj dentar la copii cu retardare mintală </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>