Impactul psihosocial al incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speicale în învățământul preșcolar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
175 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:376 (5)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
TĂNASE, Liliana-Georgiana. Impactul psihosocial al incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speicale în învățământul preșcolar. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.1, pp. 291-296. ISBN 978-9975-46-773-5. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v1.24-25-03-2023.p291-296
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.1, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Impactul psihosocial al incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speicale în învățământul preșcolar

Psychoemotional impact and inclusion of children with special educational needs in early childhood education

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v1.24-25-03-2023.p291-296
CZU: 373.2:376

Pag. 291-296

Tănase Liliana-Georgiana
 
 
 
Disponibil în IBN: 22 septembrie 2023


Rezumat

Inclusion of children with Complex Educational Needs (CES) in preschool education is an important and topical subject. Children with CES may have a variety of educational needs, including learning difficulties, autism spectrum disorders, or mental health problems. In this sense, preschool teachers must be prepared to provide additional and personalized support for each child with CES, so they can be effectively included in the learning process.These children may be more sensitive to stimuli and new situations, which can lead to anxiety and fear. To help these children feel safe, teachers must create a safe and comfortable environment in the preschool class and offer additional opportunities to become familiar with the learning environment. It is also important to provide positive feedback and emotional support during times of anxiety or fear.

Cuvinte-cheie
anxiety, disorders, development, adaptation, inclusion, interaction, regional integration