20 de ani de inovații, cercetări și paradigme ale recuperării copiilor cu dificultăți severe de învățare în complexul educațional cu învățământ special „Orfeu”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
185 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 21:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.36 (46)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656)
SM ISO690:2012
ABABII, Oleg. 20 de ani de inovații, cercetări și paradigme ale recuperării copiilor cu dificultăți severe de învățare în complexul educațional cu învățământ special „Orfeu”. In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.1, pp. 228-233. ISBN 978-9975-46-773-5. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v1.24-25-03-2023.p228-233
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.1, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

20 de ani de inovații, cercetări și paradigme ale recuperării copiilor cu dificultăți severe de învățare în complexul educațional cu învățământ special „Orfeu”

20 years of innovations, research and paradigms of the recovery of children with severe learning difficulties in the „Orfeu” special educational complex

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v1.24-25-03-2023.p228-233
CZU: 376.36

Pag. 228-233

Ababii Oleg
 
Complexul Educațional cu învățământ special ”Orfeu”
 
 
Disponibil în IBN: 20 septembrie 2023


Rezumat

The article presents the impact of the founding impulse, obtaining the legislative framework, school and social inclusion, scientific elaborations in 20 years of activity of the Educational Complex with special education „Orfeu”, the effectiveness of the recovery of children with severe learning difficulties (CDSÎ) in a complex educational institution, based on the concept of safe continuity between early detection, preschool education, primary and secondary classes and social inclusion. another indication of the recovery resides in the implementation of the CDSÎ dynamic research model in CEÎS „Orfeu.

Cuvinte-cheie
educational complex for children with severe learning disabilities, recovery, the psycho-pedagogical model of recovery, the research model of the progressive dynamics, Alternative Curative Pedagog