Aspectul teoretic al artei dirijorale ca mijloc de studiu al educației muzicale în învățământul general
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
186 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
7.071.2:78(072) (1)
Ocupații și activități legate de artă și divertismente (24)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
CERNOVSKI, Olga. Aspectul teoretic al artei dirijorale ca mijloc de studiu al educației muzicale în învățământul general. In: Interuniversitaria, Ed. 19, 4 mai 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2023, Ediția 19, Vol.4, pp. 54-59. ISBN 978-9975-50-307-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 19, Vol.4, 2023
Conferința "Interuniversitaria"
19, Bălți, Moldova, 4 mai 2023

Aspectul teoretic al artei dirijorale ca mijloc de studiu al educației muzicale în învățământul general

CZU: 7.071.2:78(072)

Pag. 54-59

Cernovski Olga
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 23 august 2023


Rezumat

Conducting is not simply a motor action, but an action and a soulful feeling, because what is written in the score first passes through the thought, memory, soul and heart of the conductor, educator or teacher, and then is reflected in the gesture. Thus conducting has become one of the basic ways in which music can come alive. In this research, the problem of the negligence of the conducting gesture is addressed within the discipline of Music Education, in this way I proposed the goal of demonstrating that this is a fatal mistake in the activity of vocal-choral singing. And in order to motivate the reader in the justice of this problem, I will experience live the activity of vocal-choral singing with gesture and without gesture with

Cuvinte-cheie
conducting, music education, general education