Crearea situațiilor de învățare a ecuațiilor la treapta gimnazială .
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
191 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
512.1(072.3) (2)
Algebră (413)
SM ISO690:2012
GURANDA, Natalia. Crearea situațiilor de învățare a ecuațiilor la treapta gimnazială .. In: Interuniversitaria, Ed. 19, 4 mai 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2023, Ediția 19, Vol.2, pp. 43-51. ISBN 978-9975-50-303-7..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 19, Vol.2, 2023
Conferința "Interuniversitaria"
19, Bălți, Moldova, 4 mai 2023

Crearea situațiilor de învățare a ecuațiilor la treapta gimnazială .

CZU: 512.1(072.3)

Pag. 43-51

Guranda Natalia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 19 august 2023


Rezumat

The article focuses on the creation of learning situations for equa-tions in middle school. The introduction highlights famous personalities in the field and analyzes the math curriculum and textbooks for middle school classes. Inte-ractive teaching methods are then proposed for equations and problems to improve student engagement and understanding. The article applies exercises from the mathematics textbook as a learning situation.

Cuvinte-cheie
math curriculum, interactive teaching methods, learning situa-tions, equations.