Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
172 (105) |
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (348) |
![]() BELU, Eliza. Rolul educației morale: comunism versus democrație. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Educație și gândire critică, 17-18 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2022, Ediția a 5-a, pp. 38-39. ISBN 978-9975-159-95-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 5-a, 2022 |
|||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 17-18 noiembrie 2022 | |||||
|
|||||
CZU: 172 | |||||
Pag. 38-39 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
În România, comunismul a început odată cu câștigarea puterii la 23 August 1944, prin eliminarea oponenților, în acord cu strategia lui Stalin, și cu sprijinul trupelor sovietice. După abdicarea Regelui Mihai I, în 30 decembrie 1947, România devine republică populară. Partidul a urmat modelul sovietic organizând totul în planuri cincinale, iar industrializarea a implicat mutarea forței de muncă de la țară spre orașe, cazați în blocuri cu apartamente mici și depunând efort pentru urbanizare; în mod implicit, crește nivelul de școlarizare și nivelul de pregătire profesională. Începând cu anii ”80, austeritatea a marcat niveluri alarmante, datorită dorinței președintelui de a plăti datoria externă. Acesta este adevărul despre comunismul din România. În ce privește binele din comunism, nu s-a prea simțit. Pesemne, l-au simțit cei care au ocupat poziții în sistem, dar majoritatea cetățenilor, ca mine și familia mea, nu au simțit vreun bine în acea perioadă. De aici, nevoia de educație, nu numai morală, dar și istorică, pentru ca elevii și tinerii de azi să prețuiască societatea democratică în care trăiesc. |
|||||
Cuvinte-cheie adevăr, bine, comunism, democraţie, educaţie morală, truth, good, communism, democracy, moral education |
|||||
|