Rolurile și competențele profesorului constructivist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
147 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 18:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.31 (40)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
SM ISO690:2012
VINNICENCO, Elena. Rolurile și competențele profesorului constructivist. In: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 42-47. DOI: https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p42-47
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației 2022
Conferința "Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Rolurile și competențele profesorului constructivist

The roles and competences of the constructivist teacher

DOI:https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p42-47
CZU: 37.011.31

Pag. 42-47

Vinnicenco Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

Activitatea didactică are o imensitate foarte evidentă, fapt care vizează un spectru larg de cunoștințe și competențe, atitudini, valori, etc. Profesorul constructivist își monitorizază permanent propria activitate, tinde spre autorealizare, să devină un bun arhitect al ideilor sale, pe care să le implementeze în propria carieră profesională. În contextul paradigmei constructiviste profesorul urmează să-și asume și să îndeplinească roluri, care asigură reuşita profesională. În acest context, ne putem referi la rolul de profesor ca cercetător al activităților didactice, fiind inițiatorul și moderatorul acestui proces.

The didactic activity has a very obvious immensity, a fact that targets a wide spectrum of knowledge and skills, attitudes, values, etc. The constructivist teacher constantly monitors his own activity, tends to self-realization, to become a good architect of his ideas, which he can implement in his own professional career. In the context of the constructivist paradigm, the teacher is to assume and fulfill roles that ensure professional success. In this context, we can refer to the role of the teacher as a researcher of didactic activities, being the initiator and moderator of this process.

Cuvinte-cheie
proces de instruire, paradigma constructivistă, cercetător, roluri,

training process, constructivist paradigm, researcher, roles