Profesionalizarea cadrelor didactice: sistem de semnalizare a poziţiei ierarhice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
287 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Profesionalizarea cadrelor didactice: sistem de semnalizare a poziţiei ierarhice. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 5-16. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Profesionalizarea cadrelor didactice: sistem de semnalizare a poziţiei ierarhice

The professionalisation of teachers: hierarchical position signalling system

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.01
CZU: 37.091

Pag. 5-16

Vicol Nelu
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

Textul relevă contextul situației de astăzi privind profesionalizarea cadrelor didactice, de la formarea inițială până la formarea continuă, în al cărei proces mai este sesizabilă remanența modelului și a paradigmei tradiționale, cu menținerea viziunii categoriale asupra dezvoltării profesionale, ce constituie o serioasă barieră în calea dezvoltării non-categoriale a formării cadrelor didactice. Toate acestea converg în sistemul de referință al comunității pedagogice a școlilor, însă această comunitate pedagogică mai trebuie să fie înzestrată și cu potențial/ cu spirit științific, de profesori reflectivi, de experiență și de activitate reflectivă.

The text reveals the context of today’s situation regarding the professionalisation of teachers, from initial training to in-service training, in the process of which the retention of the traditional model and paradigm is still noticeable, with the maintenance of the categorical vision of professional development, which constitutes a serious barrier to the non-categorical development of teacher training. All this converges in the reference system of the pedagogical community of schools, but this pedagogical community must also be endowed with the potential/ scientific spirit, reflective teachers, experience and reflective activity.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, profesionalizare, sistem de referință, competenţă pedagogică, paradigmă, poziție ierarhică,

teacher, professionalisation, reference system, pedagogical competence, paradigm, hierarchical position